Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Sociology of culture Discourse analysis Theory of Science Cultural policy Qualitative methods Sociology of art Sustainable urban development Multimodality Urban studies Critical realism Heritage Studies Social semiotics
Publications and research
Scientific publications
Skrede, Joar; Berg, Fredrik; Berg, Sveinung Krokann (2023). Kulturarv og regionreform. Kart og Plan .
Andersen, Bengt; Skrede, Joar
(2022).
By eller forstad? En diskusjon av barnefamiliers flyttemotiver.
Nordic Journal of Urban Studies
.
Vol. 2.
https://hdl.handle.net/11250/3008795
Guttormsen, Torgrim Sneve; Skrede, Joar (2022). Heritage and change management. Kalliopi, Fouseki; Cassar, May; Guillaume, Dreyfuss; Eng, Kelvin Ang Kah (Ed.). Routledge Handbook of Sustainable Heritage. Kapittel 2. Routledge.
Skrede, Joar; Andersen, Bengt
(2022).
Visualising the past for the future: a social semiotic reading of urban heritage.
18 p.
Social Semiotics
.
https://hdl.handle.net/11250/2997651
Skrede, Joar; Andersen, Bengt
(2022).
The Emotional Element of Urban Densification.
Local Environment : the International Journal of Justice and Sustainability
.
Vol. 27.
https://hdl.handle.net/11250/2997652
Skrede, Joar (2021). Visuell kommunikasjon. ISBN: 9788202655402. 122 p. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Brattenborg, Steinar; Skrede, Joar (2021). Bør karakterer avskaffes i kroppsøving?. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 8. p. 166-190. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Haugen, Fredrik Lie; Skrede, Joar (2021). Hvilke kroppsøvingslærere vil rektorene ha?. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 4. p. 86-103. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Aaring, Vegard Fånes; Skrede, Joar (2021). Hvordan forstå kroppsøving – når faget oppfattes så ulikt?. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 1. p. 15-37. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (2021). Hva er egentlig nytt i kroppsøving? En tekstanalyse av Utdanningsdirektoratets støtteskriv til ny læreplan. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 2. p. 38-60. Cappelen Damm Akademisk.