Dissemination
Grevle, Tessa Eriksen
(2022).
Webinar om tilstanden i videregående opplæring i Viken fylkeskommune. Paneldebatt om elevmedvirkning/elevdemokrati og vurdering for læring.
Grevle, Tessa Eriksen
(2022).
Hva sier forskningen om aktiv læring, og hvorfor er det viktig å aktivisere elevene i undervisningen?.
Foredrag for lærerne ved Glemmen videregående skole.
Grevle, Tessa Eriksen
(2022).
Aktiv læring: Hva, hvorfor og hvordan.
Foredrag for lærerne ved Drømtorp videregående skole.
Grevle, Tessa Eriksen; Lomsdalen, Christian
(2022).
LL419: Tessa Grevle om å ta en offentlig phd i skolen. Hvordan er det egentlig å forske på praksis i egen skole? Hva innebærer det at man tar en doktorgrad ute i og som en del av skolen man vanligvis arbeider på? Hva vil det si at man tar en offentlig ph.d til forskjell fra en “vanlig” ph.d? Hva bidrar det med i fagfellesskapet? Jeg snakker med Tessa Grevle, som jobber ved Glemmen videregående skole og tar en offentlig ph.d på OsloMet.
Husebø, Dag; Hiim, Hilde; Gjøtterud, Sigrid; Karlsen, James Tommy; Ludvigsen, Kristine; Grevle, Tessa Eriksen; Rubilar, Kristine Haugen; Holen, Rasa; Teigland, Oliva; Thorvaldsen, Tor
(2022).
National AR-network as grounds for building knowledge ecologies and democratization of academic communities .
CARN Conference 2022 - Changing Lives through Action Research. National College of Ireland.
Demic, Sadeta; Grevle, Tessa Eriksen; Teigland, Oliva
(2022).
Enabling Active Participation in Norwegian Public Education and Health Sector: Different Voices and Diverging Expectations.
CARN 2022. CARN.
Kosberg, Eva; Grevle, Tessa Eriksen
(2022).
The School's Potential Impact on Students´ Political Efficacy. A Review of Research Drawing on the International Civic and Citizenship Study (ICCS) 2009 and 2016.
EARLI SIG 13 conference - Moral and Democratic Education. University of Agder.
Grevle, Tessa Eriksen
(2021).
Demokrati og medborgerskap: Politisk mestringstro (political efficacy) 1) Hva er politisk mestringstro 2)Hva sier forskningen om betydningen av politisk mestringstro? 3) Hva sier elevene påvirker deres politisk mestringstro? 4) Hvordan kan man jobbe med politisk mestringstro i klasserommet?.
Kompetansenettverksdag for lærere i Viken fylkeskommune.
Huang, Lihong; Kosberg, Eva; Grevle, Tessa Eriksen; Davan, Lars Birger; Seland, Idunn; Kjøstvedt, Anders Granås; Vandvik, Grete; Heggelund, Amund Bøhr; Aspelund, Ingrid
(2021).
Panel Discussion: Developing and Nurturing Political Efficacy among Youth.
EARLI 2021 conference.
https://earli.org/sites/default/files/2021-08/EARL...