Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Kultursosiologi Diskursanalyse Vitenskapsteori Kulturpolitikk Kvalitativ metode Kunstsosiologi Bærekraftig byutvikling Multimodalitet Urban studies Kritisk realisme Heritage Studies Sosialsemiotikk
Forskningsprosjekter
-
Forskningsoppdrag om bosetting av flyktninger i storbyene
Prosjektet skal studere praksiser for bosetting av flyktninger i storbyene Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand og Stavanger.
-
Sikre arkitektonisk kvalitet gjennom planlegging
Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) ønsker bistand for å få undersøkt kommuners erfaringer med hvordan det jobbes med kvalitet og arkitektur.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Skrede, Joar; Berg, Fredrik; Berg, Sveinung Krokann (2023). Kulturarv og regionreform. Kart og Plan .
Andersen, Bengt; Skrede, Joar
(2022).
By eller forstad? En diskusjon av barnefamiliers flyttemotiver.
Nordic Journal of Urban Studies
.
Vol. 2.
https://hdl.handle.net/11250/3008795
Guttormsen, Torgrim Sneve; Skrede, Joar (2022). Heritage and change management. Kalliopi, Fouseki; Cassar, May; Guillaume, Dreyfuss; Eng, Kelvin Ang Kah (Red.). Routledge Handbook of Sustainable Heritage. Kapittel 2. Routledge.
Skrede, Joar; Andersen, Bengt
(2022).
Visualising the past for the future: a social semiotic reading of urban heritage.
18 s.
Social Semiotics
.
https://hdl.handle.net/11250/2997651
Skrede, Joar; Andersen, Bengt
(2022).
The Emotional Element of Urban Densification.
Local Environment : the International Journal of Justice and Sustainability
.
Vol. 27.
https://hdl.handle.net/11250/2997652
Skrede, Joar (2021). Visuell kommunikasjon. ISBN: 9788202655402. 122 s. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Brattenborg, Steinar; Skrede, Joar (2021). Bør karakterer avskaffes i kroppsøving?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 8. s. 166-190. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Haugen, Fredrik Lie; Skrede, Joar (2021). Hvilke kroppsøvingslærere vil rektorene ha?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 4. s. 86-103. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Aaring, Vegard Fånes; Skrede, Joar (2021). Hvordan forstå kroppsøving – når faget oppfattes så ulikt?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 1. s. 15-37. Cappelen Damm Akademisk.
Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (2021). Hva er egentlig nytt i kroppsøving? En tekstanalyse av Utdanningsdirektoratets støtteskriv til ny læreplan. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. Kapittel 2. s. 38-60. Cappelen Damm Akademisk.