Formidling
Fossum, Aina; Smestad, Bjørn; Rogstad, Jon Christian
(2019).
Evaluering av matematikkeksamen 10. trinn 2018: Digitale skillelinjer – ulike forutsetninger for å mestre eksamen i matematikk.
Skoleledermøte Oslo kommune. Utdanningsetaten.
Smestad, Bjørn; Fossum, Aina
(2019).
Primary school exams in calculations/mathematics in Norway 1946-2017 – content and form.
CERME11. ERME.
Aamli, Kari; Fossum, Aina; Smestad, Bjørn
(2018).
Tydelige digitale skillelinjer.
http://www.hioa.no/Aktuelle-saker/Tydelige-digital...
Fossum, Aina
(2018).
Pensjonssparing til matematikkeksamen - i 1952 og i 2017.
Bedre Skole
.
Smestad, Bjørn; Fossum, Aina
(2018).
Content and form of the primary school exams in calculations/mathematics in Norway 1946-2017.
Den sjuende utdanningshistoriske konferansen. NTNU.
Tandberg, Cato; Fossum, Aina
(2017).
Undersøkelseslandskapet - hvordan undersøker og undrer man i realfag.
Realfagskommunesamling.
Smestad, Bjørn; Fossum, Aina
(2017).
Content and form of the «end of school» exams in calculation/mathematics in Norway 1946-2017.
"Fra statspietisme til fellesskole". Universitetet i Oslo.