Fagområder
Emner
Forskningsbasert lærerutdanning Ledelse og utdanning Profesjonell utvikling i lærerutdanning Praktiske arkitekturer Timeforskning Observasjon i praksis Profesjonsveiledning
Land
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre
I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.
-
TREL: Lærerforskningskompetanse Sammenlignende baner i Nordisk-Baltisk region
TREL har som mål å identifisere god praksis i nordisk-baltisk utdanningskontekst.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Goldshaft, Beverley
; Sjølie, Ela;
Johannesen, Monica
(2022).
Student teachers’ research and development (R&D) practice - constraining and supporting practice architectures.
Pedagogy, Culture & Society.
https://doi.org/10.1080/14681366.2022.2140698