Kort om
Jeg har en master i filosofi fra Universitet Wien, en bachelor i dans- og teatervitenskap fra Universitet Bern, og et Certificate of Higher Education, Dance Education ved Royal Academy of Dance. Mine faglige interesser er estetiske læreprosesser, kunstpedagogiske møter og epistemologi. Mitt doktorgradsprosjekt ser på tversektorielt samarbeid mellom skole- og kunstfeltet, med den kulturelle skolesekken som case. Jeg har jobbet flere år som danselærer i norske kulturskoler og ved siden av PhD-prosjektet jobber som freelance koreograf og kulturprodusent.
Forskningsprosjekter
-
Lærerstudenter som trygge og autonome aktører i utviklingen av kunstpedagogiske aktiviteter
Prosjektet tar for seg behovet for empirisk forskning på hvordan DKS kan ta del i lærerutdanningen, med mål å utstyre fremtidige lærere med praktisk kunnskap om hvordan de kan integrere DKS-prosjekter i deres pedagogiske praksis.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Devonas Hoffmann, Flavia; Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Choreographic Infrastructuring for Design Things: A New Method for Participatory Design in Teacher Education.
Vlachokyriakos, Vasilis (Red.).
Embracing Cosmologies: Expanding Worlds of Participatory Design, Proceedings of the 17th Participatory Design Conference
. s. 230-240.
Association for Computing Machinery (ACM).
https://doi.org/10.1145/3536169.3537796
Hoffmann, Flavia Ursula Devonas
(2020).
Exploring The Body–Landscape Relationship Through Dance Film.
Nordic Journal of Dance: practice, education and research.
Vol. 11.
https://doi.org/10.2478/njd-2020-0004