English version
Hayley Manalang Ko

Hayley Manalang Ko

Kort om

Hayley har en mastergrad i rettspsykologi fra Royal Holloway, University of London og tar nå videreutdanning i samfunnsvitenskap ved OsloMet. Som PhD-stipendiat ved Tannhelsetjenestens kompetansesenter Øst (TkØ) er hun en del av Orchid-prosjektet og fokuserer på rettsmedisinsk og rettsodontologisk undersøkelse og ikke-rettslige intervjuer utført av helsepersonell når det gjelder barn utsatt for vold og seksuelt misbruk. Hayley er også en del av ILMA-prosjektet som utvikler et e-læringsprogram som har som målsetning å trene brukere i hvordan å best mulig gjennomføre rettsmedisinske intervjuer med barn.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Stangvaltaite-Mouhat, Lina; Skudutyte-Rysstad, Rasa; Ko, Hayley Manalang ; Stankeviciene, Indre; Aleksejuniene, Jolanta; Puriene, Alina (2024). Co-occurrence of dental caries and periodontitis: multilevel modelling approach. BMC Oral Health. Vol. 24.
https://doi.org/10.1186/s12903-024-03918-2

Ko, Hayley Manalang ; Memon, Amina (2023). Secondary traumatization in criminal justice professions: a literature review. Psychology, Crime and Law. Vol. 29.
https://doi.org/10.1080/1068316X.2021.2018444

Zohaib Hassan, Syed; Shafiee Sabet, Saeed; Riegler, Michael Alexander ; Baugerud, Gunn Astrid ; Ko, Hayley Manalang ; Salehi, Pegah; Røed, Ragnhild Klingenberg; Sinkerud Johnson, Miriam ; Halvorsen, Pål (2023). Enhancing investigative interview training using a child avatar system: a comparative study of interactive environments. 17 s. Scientific Reports. Vol. 13.
https://doi.org/10.1038/s41598-023-47368-2

Hassan, Syed Zohaib; Sabet, Saeed; Salehi, Pegah; Ko, Hayley Manalang ; Riiser, Ingvild; S. Johnson, Miriam ; Baugerud, Gunn Astrid ; Riegler, Michael ; Halvorsen, Pål (2022). A Comparative Study of Interactive Environments for Investigative Interview of A Virtual Child Avatar. Bulterman, Dick; Kankanhalli, Mohan S.; Muehlhaeuser, Max; Persia, Fabio; Sheu, Phillip; Tsai, Jeffrey J.P. (Red.). Proceedings of the 2022 IEEE International Symposium on Multimedia (ISM). s. 194-201. IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers).
https://doi.org/10.1109/ISM55400.2022.00043



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig