Formidling
Harnæs, Hilde
(2016).
En god modell for grunnskolelektorutdanningene.
Landskonferanse for studie- og praksisledere. Nasjonal årlig konferanse som arrangeres på omgang.
Harnæs, Hilde
(2016).
På god vei mot en grunnskolelektorutdanning.
Høgskolestyreseminar HiOA. HiOA.
Harnæs, Hilde
(2016).
Nasjonal styring med rom for autonomi?.
UHR-konferanse Nasjonale retningslinjer. UHR.
Harnæs, Hilde
(2015).
På tvers av Lærerløftet?.
Khrono.no.
Harnæs, Hilde
(2014).
Harnæs: Utskjelling av lærere går utover rekruttering.
http://khrono.no/friminutt/2014/04/Utskjelling-av-...
Bjarnø, Vibeke; Harnæs, Hilde; Tønnessen, Eva
(2014).
Trenger mer penger og plass til 5-årig lærerløp.
http://khrono.no/campus-samfunn/2014/06/innforer-5...
Harnæs, Hilde
(2013).
Hvordan lykkes med lærerløftet?.
Khrono.no.
http://khrono.no/debatt/hvordan-lykkes-med-laererl...
Harnæs, Hilde
(2012).
Strykprosenten i matematikk i grunnskolelærerutdanningen for 1. - 7. trinn.
Harnæs, Hilde
(2012).
Strykprosenten i matematikk i grunnskolelærerutdanningen for 1.-7.trinn.
Harnæs, Hilde
(2012).
Flerfaglighet i PEL-faget.
GLU-konferansen 2012. Kunnskapsdepartementet, Følgegruppen.
Jensen, Inger Kristine; Harnæs, Hilde
(2011).
Statusrapport fra naturfagundervisningen.
Naturfagkonferansen. Naturfagsenteret Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen.
Jensen, Inger Kristine; Harnæs, Hilde
(2011).
Naturfag på ungdomstrinnet Fagkoordinatorers ansvar og oppgaver.
Utdanningsetaten, kurs for fagkoordinatorer i naturfag. Utdanningsetaten i Oslo.
Harnæs, Hilde
(2011).
Obligatorisk veiledning av alle nyutdannede lærere - hvorfor og hvordan?.
Dagskonferansen om veiledning av nyutdannede lærere. Høgskolen i Oslo.
Harnæs, Hilde
(2011).
Hvorfor fortsetter lærere å bruke undervisningsmetoder de selv ikke synes fungerer? Resultater og funn fra "Naturfag, naturligvis!".
Nordisk konferanse i fagdidaktikk - NOFA 3. Karlstads universitet.
Harnæs, Hilde
(2009).
Naturfag som allmenndannelse.
Naturfag
.
Vol. 1.
Amundsen, Jon; Fjell, Kari; Harnæs, Hilde; Holst, Vibeke; Sand, Therese; Storhaug, Marit; Svee, Anne Karine; Walle-Hansen, Wenche
(2009).
Nyutdannede lærere: Ja takk, begge deler!.
Utdanning.
Fjell, Kari; Harnæs, Hilde
(2009).
Lærerne.
Harnæs, Hilde
(2009).
Sånn er livet - NRK - Utdanning av lærere.
Amundsen, Jon; Harnæs, Hilde
(2009).
LMS som støtte for praksisopplæring i lærerutdanningen.
Den anden Nordiske Fagdidaktikkonference. Syddansk Universitet.
Harnæs, Hilde; Amundsen, Jon
(2009).
På vei mot en flerfagsdidaktikk – naturfag, samfunnsfag og IKT?.
Den anden Nordiske Fagdidaktikkonference. Syddansk Universitet.
Harnæs, Hilde
(2009).
R10 - Ny grunnskolelærerutdanning for 5.-10.trinn ved HiO.
Personalseminar LUI HiO. LUI., HiO.
Fjell, Kari; Harnæs, Hilde
(2009).
Når starten er god - veiledning av nyutdannede lærere.
Personalseminar. Skole, LUI, HiO.
Harnæs, Hilde
(2009).
Når starten er god.
Veiledning av nyutdannede - konferanse for ledere og veiledere. HiO.
Harnæs, Hilde
(2008).
Søppel, etnologi og fysikk.
På kanten.
http://www.paakanten.no/upload/files/pdf/121421536...
Fjell, Kari; Harnæs, Hilde; Svee, Anne Karine
(2008).
Når starten er god.
Når starten er god. Universitetet i Oslo.
Harnæs, Hilde; Pedersen, Kari-Anne
(2008).
Ingenting forsvinner.
Den norske filosofifestivalen. Filosofifestivalen i Kragerø.
Harnæs, Hilde
(2007).
Ingenting forsvinner.
Habib, Laurence; Amundsen, Jon; Bygstad, Arne; Harnæs, Hilde; Haug, Kristin Holte; Johannesen, Monica; Klæbo, Kirsten; Madsen, Tjalve; Sønneland, Anne-Margrethe
(2007).
Presentasjon av GOLEM-prosjektet.
Norgesuniversitetets prosjektseminar.
Harnæs, Hilde; Amundsen, Jon
(2007).
En digital dannelsesreise.
Fagdidaktikk mellom skole og lærerutdanning. Høgskolen i Oslo.
Harnæs, Hilde; Amundsen, Jon
(2007).
”Rike bilder” En metode for bevisstgjøring og produksjon av kunnskap i fellesskap.
FoU i praksis. Dronning Mauds minne.