Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Allmennpedagogikk Andre pedagogiske fag
Emner
Veiledning Læreplananalyse Etter- og videreutdanning Høyere utdanning og forskning IKT og læring Fleksibel læring Profesjonell utvikling Læring og undervisning Digitale læringsarenaer Voksenopplæring Pasientundervisning Kommunikasjon og relasjon Gruppekommunikasjon Erfaringsbasert læring Læringsdesign
Land
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Ødegaard, Nina Bjerketveit; Røe, Yngve; Dahl-Michelsen, Tone
(2022).
“Learning is about being active, but the digital is not really active”: physiotherapy teachers’ attitudes toward and experiences with digital education.
Physiotherapy Theory and Practice
.
https://hdl.handle.net/11250/3047791
Røe, Yngve; Rowe, Michael; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Dahl-Michelsen, Tone
(2021).
Introducing Flipped Classroom Supervision: Challenging Physiotherapy Teachers’ Beliefs about Teaching.
UNIPED
.
Vol. 44.
https://www.idunn.no/uniped/2021/04/introducing_fl...
Ødegaard, Nina Bjerketveit; Myrhaug, Hilde Tinderholt; Dahl-Michelsen, Tone; Røe, Yngve (2021). Digital learning designs i physiotherapy education: a systematic review and meta-analysis. BMC Medical Education . Vol. 21.
Vågan, Andre; Raaen, Finn Daniel; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Rajka, Liv-Grethe Kristoffersen; Tveiten, Sidsel (2019). Helsepedagogikk i læreplaner - en didaktisk analyse. UNIPED . Vol. 42.
Røe, Yngve; Rowe, Michael; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Sylliaas, Hilde; Dahl-Michelsen, Tone
(2019).
Learning with technology in physiotherapy education: Design, implementation and evaluation of a flipped classroom teaching approach.
BMC Medical Education
.
Vol. 19.
https://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles/10.1...
Røe, Yngve; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Dahl-Michelsen, Tone (2019). Flipping the classroom in physiotherapy education: experiences, opportunities and challenges. Nordic Journal of Digital Literacy . Vol. 13.
Carstensen, Tove; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Bonsaksen, Tore
(2018).
Approaches to studying – associations with learning conceptions and preferences for teaching.
11 s.
Cogent Education
.
Vol. 5.
http://hdl.handle.net/11250/2587919
Ødegaard, Nina Bjerketveit (2005). Foreldre, førskolelærere og den herredømmefrie dialog. 4 s. Første steg .