English version
Tarjei Helland

Tarjei Helland

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap

Emner

Læreplanutvikling   Lærerutdanning   Samfunnsfagsdidaktikk   Skole og demokrati   Menneskerettigheter   Demokratisk medborgerskap   Fred og konfliktsstudier

Regioner

Europa

Land

Norge

Forskningsprosjekter

Samarbeidsrelasjoner

ICCS 2016 (The International Civic and Citizenship Study) http://iccs.iea.nl/index.php?id=48. Samarbeidspartner i Norge: NOVA. Internasjonale samarbeidspartnere: The Inter­national Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), Australian Council for Educational Research (ACER), Laboratorio di Pedagogia Sperimentale.

Fagbøker⁄lærebøker

Helland, Tarjei; Lysbakken, Audun (2017). Framtidsskolen - en mer praktisk, variert og litt lengre skoledag. ISBN: 9788283420357. 70 s. Forlaget Manifest AS.

Helland, Tarjei (2016). Nye Makt og menneske, samfunnskunnskap 10. ISBN: 9788202453978. 157 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei; Ingvaldsen, Bjørn (2015). Nye Makt og menneske, samfunnskunnskap 9. ISBN: 9788202450250. 173 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei; Aarre, Tone (2014). Nye makt og menneske 8, samfunnskunnskap. ISBN: 9788202439538. 142 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei (2008). Lærerveiledning, Makt og menneske - Samfunnskunnskap 10. ISBN: 978-82-04-14389-1. 62 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei (2008). Makt og menneske - Samfunnskunnskap 10. ISBN: 978-82-04-14387-7. 128 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei (2007). Lærerveiledning, Makt og menneske - samfunnskunnskap 9. ISBN: 978-82-04-13300-7. 75 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei (2007). Makt og menneske - samfunnskunnskap 9. ISBN: 978-82-04-13295-6. 128 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei; Aarre, Tone (2006). Læreveiledning, Makt og menneske - samfunnskunnskap 8. ISBN: 978-82-04-09901-3. 68 s. Cappelen Damm AS.

Helland, Tarjei; Aarre, Tone (2006). Makt og menneske - samfunnskunnskap 8. ISBN: 978-82-04-09899-3. 126 s. Cappelen Damm AS.



Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig