OTIPM - Powerful practice

Gløder du for ergoterapi? Eller trenger du å fornye gløden? Dette tredagers kurset er ideelt for klinikere, lærere og forskere innen ergoterapi. Kurset kan bidra til å styrke aktivitetsfokuset i praksis, undervisning og forskning.

Occupational Therapy Intervention Process Model - OTIPM

Kurs: Powerful Practice: Planning and Implementing Authentic Occupational Therapy Services

Arrangører

Profesjonsrettet fagråd ved Oslo Universitetssykehus og OsloMet - storbyuniversitetet

Om kurset

Kurset er for ergoterapeuter som ønsker å fremme aktivitetsperspektivet i sin kliniske hverdag, forskning/fagutvikling og formidling. Gjennom kurset vil du få en grundig innføring i å

Kurset er godkjent av Norsk Ergoterapeutforbund med 23 timer som ergoterapispesifikt kurs meritterende for spesialistordningen.

Informasjon på ergoterapeutene.org

Kursholder

Kursholder er selveste Anne G. Fisher (ScD, OT, FAOTA).

Anne Fisher er Professor emerita ved Division for Arbeidsterapi, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering, Umeå Universitet, Sverige.

Hun tok bachelor i ergoterapi ved Western Michigan University, Kalamazoo, Michigan i 1969; master i ergoterapi i 1977, og doktorgrad i Therapeutic science i 1984, begge fra Sargent College of Allied Health Professions, Boston, MA. Hun er hedret som en av de 100 mest innflytelsesrike ergoterapeuter gjennom ergoterapiens historie.

Les mer om Anne G. Fisher

Kursmateriell

Anne G. Fishers nyeste bok utgitt i mai 2019 «Powerful Practice» er obligatorisk på kurset og inkludert i prisen.

Kurssted

Gaustad sykehus, Sognsvannsveien 21, 0372 Oslo

 

Veibeskrivelse Gaustad Kurs OTIPM

Veibeskrivelse Gaustad Kurs OTIPM

Kontaktperson

    Laster inn ...
    • Hva er OTIPM?

      OTIPM står for Occupational Therapy Intervention  Process Model (OTIPM), som er en modell for den ergoterapeutiske arbeidsprosessen som er personsentrert, top-down og utgår fra personens behov og situasjon.

      Klinisk relevant, aktivitetsfokusert og anvendelig kurs som:

      • Tydeliggjør formidling av ergoterapifaget
      • Gir ferdigheter i hvordan forandre praksis og implementere en tydelig aktivitetsbasert og aktivitetsfokusert arbeidsmåte
      • Utvikler evnen til å observere og vurdere aktivitetsutførelse
      • Gir kunnskap om hvordan man dokumenterer aktivitetsfokusert
      • Gir instruksjon i å utvikle ergoterapiprogram (utrednings- og behandlingsprosedyrer)
      • Gir kunnskap om hvordan man jobber systematisk gjennom modellens faser
      • Gir forståelse for hvordan ergoterapiteori, praksismodeller og evalueringsmetoder kan inngå i arbeidsprosessen
    • Påmelding og pris

      Påmeldingsfrist er 1. oktober. Meld deg på via knappen "Påmelding" øverst på siden. 

      Kurset koster kr. 3500,-. 

      Lunsj er inkludert. 

    • Program

      Note: The schedule presented here may vary, depending on group interest and needs.

      Day 1

      08:30 to 09:45
      Introduction to the course
      Transactional Model of Occupation

      09:45 to 10:05: Break

      10:05 to 11:00
      Developing a common language
      A method for critiquing occupational therapy services

      11:00 to 11:10 Stand-up pause

      11:10 to 12:00
      A method for critiquing occupational therapy services (continued)

      12:00 to 13:00 Lunch

      13:00 to 14:00
      Legitimate occupational therapy interventions

      14:00 to 14:10 Stand-up pause

      14:10 to 15:00
      Introduction to the OTIPM
      Evaluation approaches
      Case application — Gather initial information

      15:10 to 15:30 Break

      15:30 to 16:30
      Case application — Document initial information

      Day 2

      08:30 to 10:00
      Case application — Implement performance analysis (motor and process skills)

      10:00 to 10:45 Break (as needed, complete scoring during break)

      10:45 to 12:00
      Case application — Implement performance analysis (continued), Finalize evaluation: document baseline level of performance

      12:00 to 13:00 Lunch

      13:00 to 14:00
      Case application — Finalize evaluation: document client-centered goals, speculated reasons for diminished occupational performance

      14:00 to 14:10 Stand up pause

      14:10 to 15:00
      Case application — Finalize evaluation (continued), Intervention

      15:00 to 15:20 Break

      15:20 to 16:30
      Case application — Intervention and reevaluation
      Document intervention plan
      Reevaluate and document outcomes

      Day 3

      08:30 to 10:00
      Case application — Implement performance analysis (social interaction skills)

      10:00 to 10:30 Break

      10:30 to 12:00
      Case application — Finalize evaluation: document baseline level of performance

      12:00 to 13:00 Lunch

      13:00 to 13:45
      Case application — Finalize evaluation: client-centered goals, speculated reasons for diminished occupational performance, Intervention and reevaluation

      13:45 to 14:30
      Framing function from a unique occupational therapy perspective
      Some final thoughts
      Implementing changes in practice — Overcoming obstacles and a call to action

      14:30 to 15:00 Break

      15:00 to 16:30
      Implementing changes in practice — Overcoming obstacles and a call to action (continued)

      Final reflections