Hvilken rolle spiller det emosjonelle aspektet ved erfaringer når du utøver yrket ditt som nyutdannet? Mette Helleve gir oss et innblikk i dette, før du kan velge mellom tre spennende workshop hvor du lærer om forskjellige metoder og perspektiver i veiledningssamtaler.
Målgruppe
Veiledere av nyutdannede i barnehagen, grunnskolen og videregående opplæring.
Program
Kaffe og frukt tilgjengelig fra 11.45
- 12:00 -12:10 Velkommen.
- 12:10 -13.00 Det emosjonelle aspektet ved erfaringer knyttet til veiledning for nyutdannede. Innlegg av Mette Helleve.
- 13:00 – 13:15 Summing i grupper og spørsmål til forelesningen.
- 13:15 – 13:45 Kaffe og noe å bite i – Forflytning til kurs- og konferansesenteret i 3 etasje i samme bygg P46.
- 13:45 -15.15: Tre parallelle workshops (Rom PA304, PA308 og PA 311):
1. Fagdidaktiske perspektiver i veiledning for nyutdannede - Fagdidaktisk vinkling inn i veiledning ved Eldrid Eiken Stangeland, veileder for nyutdannede/lærerspesialist/praksislærer for institutt for estetiske fag og tilsatt på Sagene skole.
2. Lotusdiagrammet som verktøy i veiledning (udir.no) av nyutdannede barnehagelærere knyttet til arbeid med profesjonsutvikling ved An-Magritt Nysveen og Anne Linn Sagen (Veiledere fra Ressursteam for veiledning av nyutdannede lærere i Lillestrøm kommune).
3. Emosjoner i veiledning for nyutdannede ved Mette Helleve, Universitetslektor, OsloMet.
Veiledning for nyutdannede
Prosjektgruppen med ansvar for veiledning av nyutdannede inviterer veiledere for nyutdannede til fagseminar. Veiledning for nyutdannede lærere skal bidra til å skape en overgang mellom utdanning og yrke som både ivaretar og utfordrer nyutdannede i utøvelsen av læreryrket.
Påmelding
Påmelding via nettskjema (nettskjema.no) innen 12. mai 2022.