OsloMet - storbyuniversitetet er Norges tredje største universitet med nesten 22 000 studenter og over 2500 ansatte. Vi har campus i Oslo sentrum og på Romerike. OsloMet leverer forskning og utdanning med høy relevans for arbeidslivet, velferdsstaten og storbyregionen.
Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD) utgjør et sterkt og mangfoldig faglig miljø med tydelig internasjonalt preg. Arbeidet gjøres i en profesjonell organisasjon som er ledende i å ta i bruk ny teknologi og nye løsninger, og er langt fremme på tverrfaglig og eksternt samarbeid. Fakultet for teknologi, kunst og design er i sterk vekst og vi rekrutterer høyt kvalifiserte medarbeidere fra hele verden. Fakultet TKD har om lag 4 000 studenter og 400 ansatte, og holder til i Pilestredet i Oslo sentrum og på Kjeller utenfor Lillestrøm. Fakultetet utfører forskning og tilbyr utdanning på bachelor-, master- og doktorgradsnivå innen teknologi, kunst og design.
Fakultetsadministrasjonen har omtrent 70 ansatte, og yter alle administrative tjenester til fakultetets institutter. De administrative tjenestene er organisert i stab, studieseksjonen, FoU-seksjonen, HR-seksjonen og økonomiseksjonen, samt et eget kontor for lederstøtte, som gir lederstøtte til fakultetsledelsen og instituttlederne.
Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD) har en ledig 100% fast stilling som økonom.
Vi søker deg som ønsker å være en uunnværlig støttespiller for fakultets- og instituttledelsene ved TKD. Du vil saksbehandle økonomisaker på fakultets- og instituttnivå, og du vil ha god mulighet til å kunne påvirke og være delaktig i den løpende utviklingen av seksjonens rutiner og arbeidsmåter.
Du vil samarbeide tett med kolleger på tvers av seksjonene i fakultetsadministrasjonen og ledere ved fakultetet. Den rette kandidaten har godt økonomisk overblikk, er utpreget logisk og analytisk i sin arbeidsutførelse, kommuniserer godt, er en motiverende veileder og en god samarbeidspartner for kollegaer og ledere, også de som ikke har økonomifaglig bakgrunn.
Du samarbeider aktivt i det økonomifaglige miljøet ved universitetet for å kunne løse store og små utfordringer. Stillingen krever en medarbeider som har gode samarbeidsevner, kan arbeide operativt med daglig drift og samtidig arbeide utviklingsorientert.
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være
- regnskap, budsjett og prognosearbeid
- økonomiske analyser, rådgivning, samt utarbeidelse og presentasjon av beslutningsgrunnlag til fakultets- og instituttledelse
- rapportering og videre utvikling av fakultets- og instituttledelse
- innkjøp
- delta i utviklingsoppgaver/forenkling/digitalisering innenfor økonomiområdet
Du vil også være involvert i øvrige økonomioppgaver ved fakultet for teknologi, kunst og design. Innholdet i stillingen vil over tid kunne endres som følge av interne organisasjonsendringer eller andre pålagte endringer.
Vi søker deg som har
- fullført universitets- eller høgskoleutdanning innen økonomisk-administrative fag minimum på bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- kjennskap til budsjett- og regnskapsarbeid
- god systemforståelse, erfaring med bruk av ulike økonomisystemer og ferdigheter innen Excel på viderekommende nivå
- interesse og forståelse for universitets- og høyskolesektorens samfunnsoppdrag
- gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
For stilling som rådgiver kreves relevant erfaring innenfor budsjett- og regnskapsarbeid.
Det er en fordel om du har
- siviløkonomutdanning
- erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver innen statlig sektor er ønskelig
- erfaring med rådgivnings- og veiledningsoppgaver
Vi ønsker deg som
- er faglig engasjert og nysgjerrig
- har en metodisk og analytisk tilnærming til fagfeltet
- setter deg raskt inn i komplekse problemstillinger
- jobber strukturert og er opptatt av gode helhetlige prosesser
- er positiv og samarbeidsvillig med gode relasjons- og kommunikasjonsevner
- kan arbeide både selvstendig og i team
- trives i en hektisk arbeidshverdag
- har interesse for digital utvikling og smarte løsninger
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det. Har du perioder i livet hvor du ikke har vært i arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke hos oss.
Vi kan tilby deg
- spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
- gode muligheter for faglig utvikling
- et godt og mangfoldig arbeidsmiljø
- låne- og pensjonsbetingelser i Statens Pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
- mulighet for hjemmekontor
Du må laste opp attester og alle sider av vitnemål. Dokumentene må være på engelsk eller et skandinavisk språk. Oversettelser må være autorisert. Du må fremvise originaler ved et eventuelt intervju. OsloMet gjennomfører kontroll av dokumenter, slik at du som kandidat skal få en reell evaluering og rettferdig konkurranse.
Andre opplysninger
Ønsker du nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
- Seksjonssjef Hans-Arne Løkken, tlf 93 29 85 40
- Førstekonsulent (HR) Tina Løvås: hrtkd@oslomet.no
Stillingen lønnes etter Hovedtariffavtalene i staten og OsloMets lønnspolitikk i 1363 Seniorkonsulent, tilsvarende NOK 495 200-575 400 per år, eller 1434 Rådgiver, tilsvarende NOK 502 300-646 000 per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes to prosent i lovfestet innskudd i Statens Pensjonskasse.
Opplysninger om deg som søker kan publiseres på den offentlige søkerlisten selv om har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Hvis det skjer, vil du bli varslet om det før publiseringen. Vil du søke på stillingen må du søke elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Søknadsfrist: 31.10.2024Ref: 24/25289
OsloMet er Charter & Code sertifisert av EU-kommisjonen med rettigheter til å bruke logoen HR Excellence in Research (HRS4R) og medlem i nettverket EURAXESS som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere.
OsloMet har sluttet seg til prinsippene og forpliktet institusjonen til å følge anbefalingene i DORA-erklæringen (sfdora.org) (The San Francisco Declaration on Research Assessment).
Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i statsansatteloven og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Søkere som er i konflikt med dette regelverket vil ikke anses kvalifisert for stillingen.