OsloMet – storbyuniversitetet er Norges tredje største universitet, med et stort mangfold blant sine nær 22 000 studenter og 2200 ansatte. Universitetet har studiesteder i Oslo sentrum og på Kjeller ved Lillestrøm. OsloMet er tett på byen og arbeidslivet, og driver utdanning og forskning innenfor en stor bredde av fagfelt som bidrar til å løse samfunnets utfordringer. OsloMet har lange historiske linjer med store profesjonsutdanninger som har eksistert i over 100 år. Universitetet er også en aktiv pådriver for innovasjon og ny teknologi for utvikling av velferdsstaten.
Ønsker du å hjelpe ansatte og studenter med en enklere IT-hverdag?
Vi søker etter studenter ved OsloMet som kan jobbe for oss deltid som ønsker å hjelpe ansatte og studenter til å klare seg i et digitalt landskap i sterk utvikling, og som også har interesse for teknologi og service. Du vil primært jobbe med løsning av større og mindre hendelser, sikkerhetshendelser, bestillinger og andre serviceforespørsler.
Du vil da bli del av Kunde og Servicedesk (KOS) på IKT avdelingen her på OsloMet. Vi er en seksjon med ansvar, blant annet, for å ivareta brukere og ansatte med bestillinger, veiledning og hendelser.
Vi søker studentassistenter fortløpende. Studentassistener er basert på midlertidige timelønnskontrakter med en maksimal arbeidstid på inntil 15 timer i uken (eller 60 timer pr mnd).
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være
- IT-support/førstelinje mot ansatte og studenter (telefon, e-post/webskjema og serviceskranker)
- oppsett, utlån og utlevering av PC-er og utstyr
Vi søker deg som har
- god forståelse av IT-faget og digitale verktøy, og som kan sette deg fort inn i systemer og annet som inngår i denne rollen
- kan kommunisere løsninger på kompliserte problemstillinger forståelig og effektivt
- er løsningsorientert, strukturert, proaktiv og selvdrevet
- har gode sosiale evner, mye energi og høy arbeidsvilje
- gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig
For å søke må du være en student ved OsloMet.
Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det. Har du perioder i livet hvor du ikke har vært i arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke hos oss.
Vi kan tilby deg
- deltid: opptil 15 timer per uke
- arbeidstid i henhold til våre åpningstider på førstelinje (kan variere)
- arbeidsplass (kan variere etter behov) Pilestredet IT-avdelingens lokaler i Pilestredet 46 (IT-servicedesken) Universitetsbiblioteket i P48. Kjeller (IT-servicedesken)
- spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
- muligheter for faglig utvikling innenfor service og IT
Andre opplysninger
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte:
Service Desk manager, Nithan Karan, mobil (+47) 46 21 21 21, e-post nithan@oslomet.no
Stillingen lønnes iht. Bachelorstudenter (studenter som ikke har en bachelorgrad ved ansettelse) lønnstrinn 26, Bachelorstudenter (med oppnådd bachelorgrad fra tidligere) lønnstrinn 28, Masterstudenter lønnstrinn 32. Studenter med fullført høyere akademisk utdanning skal ha godskriving etter hovedtariffavtalene:LO-YS-Uni § 5 b 1 Akademikerne § 3, 2. ledd.
Vil du søke på stillingen må du søke elektronisk.
Søknadsfrist: Kontinuerlig rekruttering
Referansenr: 20/06612
OsloMet er Charter & Code sertifisert av EU-kommisjonen med rettigheter til å bruke logoen HR Excellence in Research (HRS4R) og medlem i nettverket EURAXESS som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere. OsloMet har sluttet seg til prinsippene og forpliktet institusjonen til å følge anbefalingene i DORA-erklæringen (sfdora.org) (The San Francisco Declaration on Research Assessment). Besøk OsloMet på LinkedIn