– Vi lager primært skjorter og nett til privatpersoner og bedrifter. Det er et slags tatoveringskonsept for klær. Med spesialdesignet broderi får du ditt personlige preg på klærne. Tanken er at det vil gi en høyere affeksjonsverdi til klærne dine, som vil hindre forbrukere å kaste tøy unødig.
La forretningsplanen mens de skrev masteroppgaven.
– Det var viktig for oss at masteren kunne bli et springbrett ut i arbeidslivet. Det løpet vi har gått, fra bachelor til master, har gjort oss til motedesignere. Fra bacheloren tar vi med oss alle de tekniske ferdighetene, mens masteren har gitt oss en mer teoretisk dybdeforståelse, samt et kritisk blikk på hvordan mote og klær fungerer i samfunnet. Nå ser vi ting på en litt annen måte. Og sånn har vi brukt kunnskapen vår fra masteren som utgangspunkt til å skape Oslo Unbranded.
I etableringen av sin gründervirksomhet, fikk Unbranded en million kroner i forskningsmidler gjennom Forskningsrådets støtteordning, Stud-Ent. Klærne er laget av bærekraftige materialer som er etisk produsert.