Studenthistorier

Vis filter Skjul filter

Viser: 17 av 17 artikler

Jørgen og Magnus står i universitetslokalene i Falbes gate 5 og ser i kamera
Ville være sine egne sjefer – startet studentbedrift

OsloMet-studentene Jørgen og Magnus ønsket å skape noe som var større enn dem selv. Derfor startet de studentbedriften Oslo Analytic.

studenter sitter rundt et bord på biblioteket.
Bli siviløkonom med sikret plass på master

Har du lyst til å studere til å bli siviløkonom på en gratis handelshøyskole midt i Oslo? Nå kan du søke et femårig studieløp i økonomi og administrasjon på OsloMet.

Entreprenørskapstudenter i kollokviegruppe.
Opptatt av entreprenørskap?

Har du en entreprenørspire i magen – kanskje din fremtidige jobb er en arbeidsplass du skaper selv?

Portrett av Jan Erik Østvik, som har tatt master ved OsloMet.
Valgte master som gir faglig påfyll og inspirasjon til ledere i offentlig sektor

– Jeg ønsket å lære mer om ledelse og styring, for å kunne utvikle meg som leder, forteller Jan Erik Østvik.

Emilie og Therese, to unge kvinner, er pent kledd, har hver sitt pappkrus med kaffe og står ute foran moderne bygninger i Barcode.
Master i økonomi og administrasjon ga drømmejobb i Bjørvika

Emilie Hattestad (24) og Therese Ødegaard (25) skrev masteroppgave om digital transformasjon i bank- og forsikringsbransjen – og gikk begge rett ut i jobb i samme revisjonsfirma.

Tea og Martin står utenfor en OsloMet-inngang. Det snør om de er kledd i vinterjakker.
Et springbrett til spennende jobber innen administrasjon og ledelse

Til våren avslutter Tea Mathiassen og Robin Igelkjøn bachelor i administrasjon og ledelse i offentlig virksomhet. Da har de en utdanning som gjør dem attraktive i arbeidsmarkedet – og som gir mange valgmuligheter for videre studier.

Matilde og Janne står utenfor en OsloMet-bygning mellom gule stolper.
– Økonomi og administrasjon er en utdanning som gir utallige jobbmuligheter

Tar du en bachelor i økonomi og administrasjon, kan du selv bestemme hvilke dører du vil åpne i fremtiden, mener Matilde Ravn og Janne Ingebrigtsen.

Portrett av Josephine Larsen. Hun sitter ute og er kledd i kåpe, lue og votter.
Vil forvalte fellesskapets goder og oppgaver i fremtiden

– Offentlig sektor er i endring – en prosess jeg gjerne vil være en del av, sier Josephine Larsen. Hun er en av 40 studenter som tar master i offentlig administrasjon og styring ved OsloMet.

John Thomas Suhr ser inn i kamera.
– Jeg skjønner bedre hva motparten tenker

Leder for Handel og Kontor i Oslo og Akershus, John Thomas Suhr, angrer ikke på at han kom tilbake til skolebenken.

Syv studenter sitter rundt et bord. En læringsrobot står midt på bordet.
Drømmepraksis i Amsterdam

Kristian Oland (25) fant den perfekte praksisplassen i Nederland. Her fikk han jobbe for et firma som lager kommunikasjonsroboter for langtidssyke barn.

Ingrid Olaussen Minde på jobb
Drømmer om å jobbe mot økonomisk kriminalitet

– Jeg sikter kanskje litt høyt, men jeg har veldig lyst til å jobbe mot økonomisk kriminalitet, sier Ingrid Olaussen Minde (24).

Inger og medstudenter rundt bordet
Masteren som gir gode arbeidsmuligheter

Inger Miriam har bakgrunn fra juss og organisasjonsvitenskap, og ønsket en master som kunne samle kompetansen hennes.

Auditorium med studenter på forelesning
Studere til siviløkonom i Oslo?

Søkertallene til de populære studieplassene stiger for hvert år.

Fem studenter i Pilestredet
Møt fem som studerer økonomi og bygger nettverk

Å henge over bøker og kalkulatorer er bare en del av økonomistudiene.

Portrett Carl Øyvind Borgenheim
Fornøyd med å studere regnskap og revisjon

Carl Øyvind Borgenheim mener kvaliteten på studietilbudet ved Handelshøyskolen ved OsloMet er høy.

Marianne Nordmann står i blazer og skjorte foran en murvegg. Hun har skinnende hår og perleøredobber.
Tips til økonomer på jobbjakt

Administrerende direktør, Marianne Normann, vet hvilke egenskaper hun ser etter når hun skal ansette nye økonomer.

Fire økonomistudenter står i yttertøy utenfor P35. De smiler og virker selvsikre.
Studerer økonomi og ser lyst på fremtiden

Møt fire engasjerte økonomistudenter som bruker studietiden for alt den er verdt.