Et utsnitt av en bokhylle.

Bibliotekets koronatiltak

Biblioteket på Kjeller er stengt, bibliotekene i Pilestredet er åpent for studenter og ansatte. Les mer om tiltakene og tjenestene fra bibliotekene, Studieverkstedet og Medieseksjonen.

Viktig informasjon

Digital skranke og veiledning

Studenter og ansatte kan få hjelp av bibliotekarer og Studieverkstedet i vår digitale skranke. Medieseksjonen tilbyr veiledning og rådgivning i forbindelse med bruk av utstyr på hjemmekontoret.
Åpningstider og mer informasjon finner du på kurs- og veiledningssiden (student.oslomet.no).

Lån og retur av bøker

Studenter og ansatte kan låne og returnere bøker på vanlig måte i byggets åpningstider på campus Pilestredet. Bøker kan også bestilles i Oria, og hentes etter at hentebeskjed er mottatt. Eksterne kan foreløpig ikke låne, og må kontakte biblioteket angående retur av bøker.

  • Slik bestiller og henter du bøker

    • Søk opp boken du ønsker å bestille i Oria (oria.no).
    • Logg deg på med ditt OsloMet-brukernavn og -passord, velg deretter “Bestill dokument”. 
    • Velg hentested
    • Når boken er klar for henting i biblioteket vil du få hentebeskjed. 
    • Hentefristen må overholdes.
    • Hvis du velger Hjemadresse sender vi bøkene til deg i posten. NB! Oppgi adressen din i kommentarfeltet. Vær oppmerksom på at postgang kan ta flere dager.
    • Er boken utlånt blir du satt på venteliste. 
    • Vær oppmerksom på at det kan ta tid før du mottar hentebeskjed og før bøkene blir sendt i posten.

    Bøker hentes på hentehylla og lånes på selvbetjeningsautomaten med studentkortet ditt. Du kan hente i byggets åpningstider. Kl. 06:00–22:00 på hverdager, 08:00–22:00 i helgene.

  • Purregebyr

    Purregebyr vil ikke påløpe i perioden biblioteket har reduserte tjenester. Du vil fortsatt motta varsel når lånene dine har forfalt.

    Ta kontakt med oss på e-post hvis du har mottatt purregebyr i denne perioden.

Kontakt oss

Kontaktinformasjon til bibliotekene.