English version
Et utsnitt av en bokhylle.

Bibliotekets koronatiltak

Bibliotekene i Pilestredet og på Kjeller er åpne for studenter og ansatte ved OsloMet. Husk kort og kode for å få tilgang. Les mer om tiltakene og tjenestene fra bibliotekene, Studieverkstedet og Medieseksjonen. Husk å sjekke åpningstider for sommeren.

Viktig informasjon

Digital skranke og veiledning

Studenter og ansatte kan få hjelp av bibliotekarer og Studieverkstedet i vår digitale skranke. Medieseksjonen tilbyr veiledning og rådgivning i forbindelse med bruk av utstyr på hjemmekontoret.
Åpningstider og mer informasjon finner du på kurs- og veiledningssiden (student.oslomet.no).

Lån og retur av bøker

Studenter og ansatte kan låne og returnere bøker på vanlig måte i byggets åpningstider på campus Pilestredet. Eksterne kan foreløpig ikke låne, og må kontakte biblioteket angående retur av bøker.

  • Slik reserverer du bøker som er utlånt

    • Søk opp boken du ønsker å reservere i Oria (oria.no). NB! Du kan kun reservere bøker som er utlånt, eller som er på Kjeller hvis du hører til studiested Pilestredet, og omvendt.
    • Logg deg på med ditt OsloMet-brukernavn og -passord, velg deretter “Bestill dokument”. 
    • Velg hentested.
    • Du settes da i venteliste på boka. Når boken er klar for henting i biblioteket vil du få hentebeskjed. 
    • Hentefristen må overholdes.

    Bøker hentes på hentehylla og lånes på selvbetjeningsautomaten med studentkortet ditt. Du kan hente i byggets åpningstider. Kl. 06:00–22:00 på hverdager, 08:00–22:00 i helgene.

  • Purregebyr

    Purregebyr vil ikke påløpe i perioden biblioteket har reduserte tjenester. Du vil fortsatt motta varsel når lånene dine har forfalt.

    Ta kontakt med oss på e-post hvis du har mottatt purregebyr i denne perioden.

Kontakt oss

Kontaktinformasjon til bibliotekene.