Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Evaluering av to-språklig undervisning
Bakgrunn for prosjektet er behovet for mer systematisk kunnskap om effekten av et to-språklig undervisningsforsøk i Viken fylkeskommune.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Høydal, Øyunn Syrstad
(2023).
Political bias in evidence for policymaking and the knowledge work of civil servants: the case of the ongoing digitalization of the Norwegian school.
13 s.
Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2023.2264862
Høydal, Øyunn Syrstad
;
Haldar, Marit
(2021).
A tale of the digital future: Analyzing the digitalization of the Norwegian education system.
Critical Policy Studies.
https://doi.org/10.1080/19460171.2021.1982397
Høydal, Øyunn Syrstad
;
Tøge, Anne Grete
(2021).
Evaluating social policies: Do methodological approaches determine the policy impact?.
14 s.
Social Policy & Administration.
https://doi.org/10.1111/spol.12682
Høydal, Øyunn Syrstad (2021). Evaluation, Framing and Power. Scandinavian Journal of Public Administration (SPJA).
Høydal, Øyunn Syrstad
(2021).
Evaluation, Framing and Power Øyunn Syrstad Høydal*.
16 s.
Scandinavian Journal of Public Administration (SPJA).
Vol. 25.
https://doi.org/10.58235/sjpa.v25i3-4.7093
Høydal, Øyunn Syrstad
(2020).
Worlds apart or coproduction? Investigating the relationship between knowledge users and producers.
Evaluation: International Journal of Theory, Research and Practice.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1177/1356389020931880
Høydal, Øyunn Syrstad
(2018).
Evaluation: Method and societal phenomenon.
Evaluation: International Journal of Theory, Research and Practice.
https://doi.org/10.1177/1356389018804263