English version

Studenthistorier

Vis filter Skjul filter

Viser: 12 av 232 artikler

Bilde av helsearbeider som simulerer å legge inn venflon
Hilde-Cathrine innfører simulering blant helsefag-elever på videregående skole

Gjennom videreutdanningen Anvendelse av ny teknologi i yrkesfagene jobber Hilde-Cathrine Rønning med simuleringsteknologi i utdanningen av helsefagarbeidere. Studieåret bruker hun til å lage relevante undervisningsopplegg som elevene vil ha nytte av i framtiden.

Bilde av Hege Løberg
Videreutdanning gir nødvendig kompetanseheving i barnehagen!

Videreutdanning for barnehagelærere bidrar til kvalitets- og kompetanseheving, øker barnehagelærernes faglige trygghet, og påvirker hele barnehagen positivt gjennom bedre refleksjon og diskusjon rundt praksis.

Portrett av Karoline foran en turkis bakgrunn.
Ville jobbe med livsstilsendringer

Karoline Thomlevold Jøranli er fysioterapeut og jobber i spesialisthelsetjenesten med rehabilitering for mennesker med sykelig overvekt.

Malik viser figurer på en skjerm til professoren. De er i et møterom på OsloMet.
Skreddersydd master

Muligheten til å skreddersy masterutdanningen med valgemner fikk Malik til å ta robotikk og kybernetikk på OsloMet.

Portrett av Anita Berge innendørs på studiested Pilestredet
– Jeg har lært å bruke uenighet som en konstruktiv kraft

Gjennom videreutdanningen Mangfoldsledelse i barnehage har Anita fått nye perspektiver på makt og mangfold. Hun anbefaler studiet til alle ledere i barnehager.

Rami, Jonas og Johannes på Makerspace på OsloMet
Master med dybde og bredde

Dypere faglig forståelse, og mulighet til enda mer kompliserte jobber får Jonas, Johannes og Rami til å vurdere det nye masterstudiet i maskinteknologi.

De to studentene Annette og Emilie sitter foran en grønn busk og holder nabospillet
Hvordan få elevene til å konsentrere seg i en tid full av distraksjoner?

I kunst- og håndverksfaget kan faglig kompetente lærere, gode verksteder og grupper med færre elever ha god effekt. Det viste masteroppgaven til Eirin.

Predrag står i hallen i P52
Predrag ville studere noe dagsaktuelt og samfunnsnyttig

Drevet av et behov for å studere noe som både er dagsaktuelt og samfunnsnyttig, landet han på masterutdanning i internasjonal utvikling, utdanning og bærekraft.

Portrett av student Lotte Sjølie i gymsalen
– Dette burde alle lærarstudentar få prøve

Kan ein lære gjennom å danse og steike sveler? Absolutt, meiner studentar og undervisarar ved grunnskolelærarutdanninga.

Julie. Maria og Linda i på Pilestredet campus like ved det uttørkede eleveleiet til Bislettbekken. De smiler og har vintertøy på. I bakgrunnen er det bladløse trær.
Vann gir gode karrieremuligheter

Mer ekstremvær med kraftig regn og flom gjør skade på bygninger og veier. Med fordypning i vann- og miljøteknikk har Maria, Linda og Julie valgt en karrierevei hvor de kan få gjort noe med dette.

De to studentene Annette og Emilie sitter foran en grønn busk og holder nabospillet
Annette og Emilie vil lære elevene svensk og dansk

Det er stadig lavere forståelse mellom svensk, dansk og norsk språk, særlig blant yngre folk. Det ville to lærerstudenter gjøre noe med.

Jørgen og Magnus står i universitetslokalene i Falbes gate 5 og ser i kamera
Ville være sine egne sjefer – startet studentbedrift

OsloMet-studentene Jørgen og Magnus ønsket å skape noe som var større enn dem selv. Derfor startet de studentbedriften Oslo Analytic.