Viser: 36 av 248 artikler
Ski videregående skole og OsloMet samarbeider om overgangen fra elev til student. Elevene syntes det var spesielt interessant å høre om livet utenfor studiene da OsloMet-studenter besøkte skolen.
OsloMet tilbyr mastergrad i estetiske fag, med fem forskjellige studiespesialiseringer. Tre av spesialiseringene er heltidsstudier, mens to er på deltid.
På videreutdanningen i filmkunst får regissør Karoline Grindaker mulighet til å jobbe åpent og intuitivt. Og på pensum har hun sin egen film.
Når du reiser på utveksling, får du tilgang til flere lån og stipend. Sykepleiestudentene Sara og Thea Marie benyttet seg av flere av dem.
Masterstudent Tawfique er interessert i hvordan reguleringsteknikk og kunstig intelligens kan brukes innen fornybar energi, og får utforske det i Norges største avløpsrenseanlegg.
Sykepleiestudentene Dina Papas og Sara Finstad Næss fullførte utveksling på Malta våren 2024. Her er deres erfaringer fra oppholdet.
Ingeniørstudenter får ofte spennende og lærerike oppgaver. Mathea fikk skyte opp en forskningsrakett som hun selv var med på å utstyre, på Andøya Space.
Masteren gir deg kompetansen som er nødvendig i framtidens helsetjenester og som er ettertraktet i arbeidslivet. Lær om hvordan KI, roboter, sensorer og GPS brukes for å gi bedre helsetilbud.
Sajida Ali Rizai tar en master i geoteknikk ved OsloMet. Maryam Sadat søker på samme spesialisering etter tre år på byggingeniørstudiet.
For Tony og Kevin har det vært tidsbesparende og mer lærerikt å ta forkurs til ingeniørutdanning framfor å ta fagene de trenger på videregående skole.
Mette Helleve har veiledet kollegaer, lærere og foreldre i skole og PP-tjenesten. I masterfordypningen deler hun sine erfaringer.
Yrkesfaglærer Haldor Hove har utforsket ny teknologi sammen med elever og kollegaer.
– Det vi lærer implementeres i egen undervisning umiddelbart, sier Hilde Ydersbond. Hun er lærer og har fått nye verktøy på videreutdanningen praktiske og estetiske fagovergripende kompetanser.
Masterspesialiseringen i universell utforming av IKT er også med på å legge til rette for en bærekraftig og innovativ samfunnsutvikling.
Student Stephanie Mertins mener videreutdanning i fysisk-motorisk utvikling og aktivitet i barnehagen er et must.
Masterstudent Giorgio Salvemini vil gjøre det mulig for droner å bytte til full-ladede batterier helt automatisk, slik at de kan jobbe mye mer effektivt.
Hvilken barnehagelærerutdanning passer for deg? Og når kan du søke? OsloMet tilbyr barnehagelærerutdanning på heltid eller deltid.
Karin Fyrand-Westby har alltid hatt stor interesse for naturfag. Gjennom videreutdanning fikk hun styrket fagkunnskap og undervisningspraksis.
Martin og Gunn Heidi håpar fleire får auga opp for kvantefysikken. Dei er begge studentar på vidareutdanninga «Introduksjon til kvanteverda for nyfikne».
Geoteknikk har raskt fanget interessen til kommende ingeniører. Det speiler behovet i bransjen.
Et årsstudium i tegnspråk ga mersmak for studentene Didrik og Maria som nå har begynt på bachelor i norsk tegnspråk.
Motestudent Rebecca fra Manchester hadde sin praksis hos Helly Hansen. Medstudent Thomas dro omvendt vei, til Skottland og veveriet Johnstons of Elgin.
Som barnehagelærerstudenter fikk de muligheten til å ha praksis i barnehager i Kolkata. Det bød på unike erfaringer.
Da Live Edvardsen Tonheim var masterstudent i samfunnsernæring søkte hun seg inn på forskerlinjen.
Det synes Maylinn Tran og medstudentene Aurora Kjekshus Reite og Selina Lie Rein. De går andre året på lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, design, kunst og håndverk.
Det mener Renate Lysholm Snarud. Hun har tatt videreutdanningen kunsten å dragge ved OsloMet. Det har også Pål Fredrik Kvale og Knut Hallvard Hovden Bergflødt, og alle tre anbefaler studiet på det varmeste.
Yuliia og Olena kommer fra Ukraina og jobber i norsk skole. De har hatt stort utbytte av OsloMets populære etterutdanningstilbud.
Bacheloroppgavene ved Institutt for informasjonsteknologi strekker seg langt utenfor klasserommet. – Det er det nærmeste vi har kommet arbeidslivet, sier bachelorstudent Nana Buabeng.
Som studentvalgt fakultetsstyremedlem fikk Grace nyttig innsikt i hvordan beslutninger blir tatt. Det ga ham gode kort å komme med da han skulle søke jobb.
Prisen for årets nykommer gikk til fotojournaliststudent Ingeborg Miriam Aagesen for bildeserien hennes om samiske folk.
Vilde, Aleksander og Mariann ønsker en mer bærekraftig klesindustri. I masteren valgte de ulike vinklinger: Fra det emosjonelle båndet vi har til klærne våre, via gjenbruk av industrielle restmaterialer, til sømverksted for vedlikehold av klær.
Ragnhild og Jorge tok videreutdanning i veiledning. De fikk begge et faglig løft som praksislærere for barnehagelærerstudenter.
Å være studentrepresentant i fakultetsstyret gjør studietiden mye mer interessant, synes Isha Yassir. Vervet har utvidet hennes nettverk karrieremessig og sosialt.
Skal du studere hos oss til høsten? Serine, Magnus og Ive deler sine beste tips til studiestart i podkasten "Det går bra".
Feltarbeidet i Namibia ble viktig for hvordan Lars tok til seg kunnskap senere i studiet.
En bacheloroppgave om plastinnhold i gjødsel gjorde studentene til medforfattere av en vitenskapelig artikkel.