Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Communication Vocational councelling Peer talk Pedagogics - Education
Countries
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Rinholm, Hanne
;
Solem, Ida Heiberg
;
Ulleberg, Inger
(2023).
Dialogues in education: Exploring cases from music and mathematics education.
24 p.
Dialogic Pedagogy: An International Online Journal.
Vol. 11.
https://doi.org/10.5195/dpj.2023.458
Ulleberg, Inger ; Mjelve, Liv Heidi (2023). Læreren som deltaker i veiledningssamtaler. Olsen, Mirjam Harkestad; Arneberg, Per (Ed.). Samtaler i skolen. p. 155-182. Cappelen Damm Akademisk.
Ulleberg, Inger (2023). Kommunikasjon mellom lærer og elev. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Ed.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. p. 35-54. Fagbokforlaget.
Jevne, Kari Sjøhelle
;
Ulleberg, Inger
;
Øien, Ingvil
(2021).
Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education.
17 p.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/UP.V15.2785
Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2021). Undertekst i veiledning. Karlsson, Bengt Eirik; Oterholt, Frank (Ed.). Fenomener i faglig veiledning. p. 97-110. Universitetsforlaget.
Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2020). Hva spør lærere om?. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Ed.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse og fag. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Ed.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse sett i lys av fagfornyelsens overordnede del og tverrfaglige temaer. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Ed.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Ulleberg, Inger (2019). Læringsaktiviteter i praksisstudiene. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. p. 218-240. Universitetsforlaget.
Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2018). Grunnleggende kommunikasjonsteori. Fjelldal, Carina; Örtenblad, Anders (Ed.). Faglig kommunikasjon i praksis. p. 23-43. Universitetsforlaget.