English version

Senter for kunnskap om yrkesfag

Institutt for yrkesfaglærerutdanning (YLU) ved OsloMet har det største miljøet innenfor fag- og yrkesopplæring i Norden. Gjennom Senter for kunnskap om yrkesfag, ønsker vi å bidra til å spre kunnskap om fag- og yrkesopplæring i Norge.

Forskningsprosjekter ved Institutt for yrkesfaglærerutdanning

Vi forsker blant annet på samarbeid mellom videregående skoler og yrkesfaglærerutdanning, overgangen fra skole til arbeidsliv og språkvansker hos barn og unge.

Se oversikten over våre forskningsprosjekter.

Abonner på nyheter fra Senter for kunnskap om yrkesfag

Hold deg oppdatert om hva som skjer i yrkesfagene.

Meld deg på nyhetsbrev (oslomet.mailmojo.no)

Aktuelt

En lærer underviser to elever på et bilverksted
Lærer: – Vi følte stolthet

Når lærerne får utvikle seg med utgangspunkt i egen arbeidshverdag, skaper det engasjement.

Hander som jobbar med treskjæring
Oslo Håndverks – og industriforening: - Gjeninnfør krav om handverksbrev

Yrkesfagpodden: Eivind Andersen, administrerande direktør i Oslo Håndverks – og industriforening, argumenter for å gjeninnføre krav om handverksbrev for å registrere verksemd, ei ordning som blei avvikla i 1986.

Ein vaksen mann snakkar med to unge menn på eit bilverkstad
Tema frå kunnskapsbasen: Yrkesopplæring i endring: Fleire vegar, fleire moglegheiter

Den norske fag- og yrkesopplæringa er i dag prega av eit stort mangfald av modellar, ordningar og lokale forsøk.

To helsearbeidere sitter på en benk og diskuterer, de ene holder et nettbrett
– Yrkesfaglærere trenger en kompleks digital kompetanse

Kan systemene støtte opp under yrkesdidaktisk undervisning? Bidrar de til å oppfylle digitale kompetansekrav i yrket? Og hvordan kan systemene støtte læring på tvers av skole og arbeidsliv? Alt dette må yrkesfaglærere vurdere, viser doktorgradsavhandling.

Ungdommar som sjår på ein skjerm på ei museumsutstilling
Kva kan museum lære yrkesfagelevar om berekraft?

Forskarar frå OsloMet deltar i nytt prosjekt om korleis museum kan motivere elevar til å tenke berekraft i dei framtidige yrka deira.

Fire menneske står innandørs og smilar mot kamera
KI i fag- og yrkesopplæringa – frå teori til praksis

Kunstig intelligens (KI) er i ferd med å endre både arbeidsliv og yrkesopplæring.

Ein mann sveisar
Kunnskapssmia - vidaregåande skole og industri i same bygg

På Rubbestadneset er vidaregåande skole og industri samlokalisert.

Seks personar står i ei trapp innandørs på studiestad Kjeller
Yrkesfagleg fordjuping: lærarane treng meir tid til å følge opp elevane

Sjølv om intensjonane med faget er gode, opplever lærarane at dei ikkje har tilstrekkelege ressursar til å følge opp læringa og behovet til elevane, viser ny forsking på feltet.

Ein ung mann jobbar med muring mens ein vaksen mann instruerer han.
Tema frå kunnskapsbasen: Læring og opplevingar i læretida

Læretida framstår i forskinga som eit intensivt læringsrom der fagleg, sosial og emosjonell utvikling blir voven saman.

To par hendar jobbar med ein elektrisk installasjon
Utvikling av yrkeskompetanse: betydninga av å delta i heilskaplege yrkesoppgåver

Yrkesfagpodden: Mange av elektrofaga har ei teoriprøve før lærlingane får gå opp til fagprøve. Jon Sverre Hårberg og Roger Lossius ved NTNU har forska på kva dette betyr for lærlingane.

Tre bilar og fire menneske utandørs på studiestad Kjeller
Vi tilbyr kurs i regodkjenning av trafikklærarar

OsloMet er godkjent som kursarrangør for regodkjenning av trafikklærarar.

Studentar i restaurant- og matfag arbeidar på eit industrikjøkken
Erfaringar frå eit prosjekt om internasjonalisering

Korleis kan fleire studentar ved yrkesfaglærarutdanninga få internasjonal erfaring? Slik har vi jobba i SØKUT-prosjektet.