Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Thorstensen, Jon Sverre;
Karlsen, Kristine Høeg
; Warem, Øystein Sverre
(2024).
Lydens magi: en empirisk studie av grunnskolelærerstudenters erfaringer med storyline.
Acta Didactica Norden (ADNO).
Vol. 18.
https://doi.org/10.5617/adno.10519
Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. ISBN: 9788215061238. 312 s. Universitetsforlaget.
Karlsen, Kristine Høeg (2024). Slik gjør du et lydorkester: Å innlemme musikk i en storyline. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 101-129. Universitetsforlaget.
Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Karlsen, Kristine Høeg ; Berggren, Stein Arnold (2024). Escape room i storyline: Digitale muligheter for en inkluderende praksis. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 247-279. Universitetsforlaget.
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha; Karlsen, Kristine Høeg (2024). Fortellingen som aktiv demokratisk læringsarena: Hvordan gjennomføre storyline på 5.-7. trinn?. Næsje, Ragnhild Louise; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline på mellomtrinnet: En utforskende og deltakende tilnærming til læring. s. 27-60. Universitetsforlaget.
Bjørkvold, Tuva
;
Karlsen, Kristine Høeg
; Krallinger, Kjersti Bartnæs
(2024).
Flerfaglig, tverrfaglig eller fagovergripende
- En studie av lærerstudenters argumentasjon på muntlig eksamen i begynneropplæring.
Acta Didactica Norden (ADNO).
Vol. 18.
https://doi.org/10.5617/adno.9901
Nielsen, Charlotte Svendler; Østern, Tone Pernille;
Karlsen, Kristine Høeg
; Anttila, Eeva; Martin, Rosemary Kate
(2023).
Troubling dance education from a Nordic policy perspective: A field with an interdisciplinary and cross-sectoral potential.
Dance Articulated.
Vol. 9.
https://doi.org/10.5324/da.v9i1.5069
Karlsen, Kristine Høeg
; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Husebye, Birgitte Nordahl; Brynildsen, Stine
(2023).
’Det er jo dans, det her også…?’ – styrking av dans i kroppsøvingslærerutdanningen i tverrfaglige og tverrsektorielle profesjonsfellesskap.
Dance Articulated.
Vol. 9.
https://doi.org/10.5324/da.v9i1.5057
Karlsen, Kristine Høeg ; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha (2023). Elevmedvirkende vurderingspraksis. Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (Red.). Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. s. 235-262. Universitetsforlaget.
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold; Karlsen, Kristine Høeg (2023). Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. ISBN: 9788215060941. 289 s. Universitetsforlaget.