- 10.00-11.00: Prøveforelesing.
- 12.00-15.00: Disputas.
Du kan og se arrangementet digitalt (oslomet.zoom.us). Webinar ID er 658 7284 4279 og passord er 2025.
Tittel på avhandlinga er "Developing pre-service teachers’ knowledge about programming in science education – a TPACK perspective".
Vurderingskomiteen består av
- første opponent, Fazilat Siddiq, professor ved Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitskaplege fakultetet, Universitetet i Oslo (UiO)
- andre opponent, Arne Jakobsen, professor ved Institutt for grunnskolelærarutdanning, idrett og spesialpedagogikk, Universitetet i Stavanger
- leiar av komiteen, Marc Esser-Noethlichs, førsteamanuensis ved Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning (GFU), OsloMet
Disputasleiar er Finn Aarsæther, førsteamanuensis og prodekan for utdanning, Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium, OsloMet.
Hovudrettleiar er professor Ellen Karoline Henriksen, Det matematisk-naturvitskaplege fakultet, UiO. Medrettleiar er førsteamanuensis Katarina Pajchel, GFU, OsloMet.
Samandrag
Programmering blei ein del av læreplanen i naturfag i 2020. Lærarutdanninga må no difor utvikle både lærarstudentane sine kunnskapar om programmering og korleis det kan integrerast i naturfag.
Avhandlinga bruker TPACK som eit teoretisk rammeverk for å beskrive denne lærarkunnskapen. Design-basera forskingsmetodar blei brukt til å utvikle eit undervisningsopplegg om programmerbare simuleringar i naturfagundervisninga. Designarbeidet blei støtta gjennom utviklinga av eit spørjeskjema som måler lærarstudentane sin TPACK og ein kartlegging av norske lærarstudentar sin TPACK.
Hovudresultata i avhandlinga peiker på at lærarstudentar treng meir kunnskap om programmering og korleis det kan integrerast med naturfagleg innhald.
For å utvikle slik kunnskap bør lærarstudentane få oppleve meiningsfulle eksempel på korleis programmering kan kombinerast med naturfagleg innhald. Desse eksempla bør kombinerast med bruke-endre-skape tilnærminga for å støtte lærarstudentar som har begrensa erfaring med programmering.
Det viktigaste for å utvikle TPACK er at lærarstudentane får mogelegheit til å integrere programmering i naturfagundervisninga si gjennom sjølv å utvikle materiell til undervisninga.