English version
Jan Stålhane

Jan Stålhane

Vitenskapelige publikasjoner

Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan (2018). Yrkesdidaktisk aksjonsforskning Yrkesfaglærere som forskere i et prosjekt om relevant yrkesutdanning. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Red.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. Universitetsforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Kversøy, Kjartan Skogly; Hartviksen, Marit Anne; Stålhane, Jan (2010). Medvirkning som didaktisk strategi: fortellinger fra et aksjonsforskningsprosjekt på Øvre Romerike 2006-2009. 16 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_15

Hartviksen, Marit Anne; Kversøy, Kjartan Skogly; Stålhane, Jan (2009). Medvirkning - hva, hvordan og hvorfor? Yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole med særlig fokus på medvirkning. FOU -rapport 2008/2009. 38 s. OsloMet - storbyuniversitetet.
http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_15

Hartviksen, Marit Anne; Kversøy, Kjartan Skogly; Stålhane, Jan (2008). Om å ta folk på alvor - kunnskapsløftet fra ord til handling : yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole med særlig fokus på relevans, mening og medvirkning. 82 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.

Hartviksen, Marit Anne; Stålhane, Jan ; Kversøy, Kjartan Skogly (2007). Ny kurs... eller bare et nytt kurs : yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av kunnskapsløftet i videregående skole - med særlig fokus på relevans, mening og medvirkning. 44 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Stålhane, Jan ; Hiim, Hilde (2017). Evaluating vocational knowledge: What is vocational knowledge and how can it be evaluated and assessed?. ATEE-konferanse. ATEE.

Stålhane, Jan (2017). Curriculum development through action Research: What principles and content are essential for vocationally relevant curriculum in VET, generally and in specific programs?. ARNA Conference. ARNA (Action Network of the Americas) .

Hiim, Hilde ; Schwencke, Eva; Stålhane, Jan (2016). Relevant yrkesutdanning og samarbeid høgskole \ skole \ bedrift. Presentasjon av et forskningsprosjekt. Keynote, konferansen "Relevant yrkesutdanning”, HiOA, Kjeller. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, HiOA.

Hiim, Hilde ; Schwencke, Eva; Stålhane, Jan (2016). Relevant yrkesutdanning. Et yrkesdidaktisk forsknings- og utviklingsprosjekt i samarbeid mellom høgskoleforskere og yrkesfaglærere på et masterstudium i yrkespedagogikk. Paperpresentasjon, NORDYRK – konferansen i Roskilde.. Universitetet i Roskilde.

Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan (2016). The Vocational Teacher as Researcher. Paperpresentasjon, ECER-konferansen 2016. University College Dublin.

Stålhane, Jan (2016). Konferanseinnlegg om pasientrollen. Forum for hjertesykepleiere.. Forum for hjertesykepleiere..

Schwencke, Eva; Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan ; Herudsløkken, Karin; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Lensjø, Marit ; Aakernes, Nina (2015). Relevant curriculum Development in vocational education and training (VET). Carn Conference 2015. Collaborative Action Research Network.

Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan (2015). Relevant Curriculum in VET. Paper presented at the ECER-conference,.

Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan (2014). Relevant, practice based vocational education. Results from an action research project on curriculum development in Norwegian vocational high school education. Action Research Network of the Americas 2nd Annual Conference. ARNA 2014. Moravian College.

Hiim, Hilde ; Stålhane, Jan (2013). How can university researchers and teachers cooperate on extensive action research projects?. 10th Annual Action Research Conference: Developing our capacity for action research and inquiry through dialogues that matter. University of San Diego's School of Leadership and Education.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.