Field of study
Action research Individualized instruction Assessment Lifelong learning Learning at work Experiencial learning Vocational pedagogic Participatory Action Research Vocational education Vocational didactics Fag og yrkesopplæring Educational management Differenciation based on vocations Differenciation based on persons interrests Recognition and valuation of prior learning
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Dahlback, Jorunn
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
; Møller, Ellen;
Vagle, Inger
(2020).
Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715
Bruvik, Åse Norunn Nedrebø;
Haaland, Grete
(2020).
Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget: Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/UP.V14.2337
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2019).
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505
Bødtker-Lund, Daniel
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2017).
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577
Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 33-50. Gyldendal Akademisk.
Schwencke, Eva; Haaland, Grete (2016). Profesjonsrettede utdanninger i spenningsfeltet mellom relevant faglig kvalitet og universitetssatsing. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 15-32. Gyldendal Akademisk.
Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Utfordringer i norsk yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 19-49. Fagbokforlaget.
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2015). Utvikling av relevant kompetanse gjennom den treårige yrkesfaglærerutdannelse. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 112-130. Fagbokforlaget.
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
(2015).
Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring.
Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.).
Tett på yrkesopplæring. p. 157-177.
Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577