Publications and research
Scientific publications
Dahlback, Jorunn
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Haaland, Grete
; Bruvik, Åse Norunn Nedrebø
(2020).
Relevant opplæring i yrkesopplæringens første år: Elevers erfaringer med yrkesrelevant opplæring [Relevant training in the first year of vocational training: Pupils’ experience with vocational training].
19 p.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 10.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2010244
Bruvik, Åse Norunn Nedrebø;
Haaland, Grete
(2020).
Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget: Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov.
18 p.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/UP.V14.2337
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Møller, Ellen
;
Vagle, Inger
(2020).
Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2019).
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505
Bødtker-Lund, Daniel
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2017).
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1.
33 p.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577
Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 33-50. Gyldendal Akademisk.
Schwencke, Eva ; Haaland, Grete (2016). Profesjonsrettede utdanninger i spenningsfeltet mellom relevant faglig kvalitet og universitetssatsing. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 15-32. Gyldendal Akademisk.
Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Utfordringer i norsk yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 19-49. Fagbokforlaget.
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
(2015).
Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring.
Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.).
Tett på yrkesopplæring. p. 157-177.
Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577