Norwegian version
Grete Haaland

Grete Haaland

Fields of study

Academic disciplines

Humanities   Subject didactics

Subject areas

Action research   Individualized instruction   Assessment   Lifelong learning   Learning at work   Experiencial learning   Vocational pedagogic   Participatory Action Research   Vocational education   Vocational didactics   Fag og yrkesopplæring   Educational management   Differenciation based on vocations   Differenciation based on persons interrests   Recognition and valuation of prior learning

Scientific publications

Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2022). Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573

Haaland, Grete ; Bruvik, Åse Norunn Nedrebø (2020). Relevant opplæring i yrkesopplæringens første år: Elevers erfaringer med yrkesrelevant opplæring [Relevant training in the first year of vocational training: Pupils’ experience with vocational training]. 19 p. Nordic Journal of Vocational Education and Training. Vol. 10.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2010244

Bruvik, Åse Norunn Nedrebø; Haaland, Grete (2020). Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget: Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov. 18 p. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/UP.V14.2337

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2020). Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2019). Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505

Bødtker-Lund, Daniel ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2017). Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1. 33 p. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577

Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 33-50. Gyldendal Akademisk.

Schwencke, Eva ; Haaland, Grete (2016). Profesjonsrettede utdanninger i spenningsfeltet mellom relevant faglig kvalitet og universitetssatsing. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 15-32. Gyldendal Akademisk.

Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Utfordringer i norsk yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 19-49. Fagbokforlaget.

Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 157-177. Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete