Norwegian version
Aina Kristiansen

Aina Kristiansen

Research projects

Completed research projects

Scientific publications

Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Syverstad, Marie (2025). Livsmestring i yrkesopplæringen. Sylte, Ann Lisa; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Hiim, Hilde; Aakernes, Nina (Ed.). Profesjonsrelevant lærerutdanning i samarbeid med praksisfeltet. p. 257-280. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.267.ch10

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina (2024). Holistic Professional Competence, with Life Skills on the Agenda. Nägele, Christof; Esmond, Bill; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara Elisabeth (Ed.). Trends in vocational education and training research, vol. VII. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET).. p. 106-114. Independently published zenodo.org/community/vetnet/ www.vetnetsite.org.
https://doi.org/10.5281/zenodo.13237275



These publications are obtained from Norwegian Research Information Repository. The list may be incomplete.

Dissemination

Kristiansen, Aina ; Haaland, Grete ; Egeland, Frank (2025). Yrkesfaglærere inn i ungdomsskolen! | Klassekampen.

Kristiansen, Aina ; Drange, Roger (2025). Yrkesfaglig kompetanse i ungdomsskolen: lite oppmerksomhet i praksis. NordYrk . VIA University College.

Kristiansen, Aina ; Syverstad, Marie ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Utvikling av Lærerutdanningsskoler i yrkesfag: LUSY-prosjektet så langt og veien videre. Instituttmøte YLU OsloMet. Instituttet for yrkesfaglærerutdanning, OsloMet.

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Life skills in vocational education. ECER. VETNET Vocational Education and Training .

Syverstad, Marie ; Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa (2024). Life skills in vocational education. ECER 2024, Nicosia. Theme: Education in an Age of Uncertainty: Memory and hope for the future. EERA.

Kristiansen, Aina ; Syverstad, Marie ; Magnussen, Kaija-Liisa (2023). LUSY - Strømmen-innovasjon. Yrkespedagogisk utviklingsarbeid på egen arbeidsplass. Foreløpige resultater fra YPU: Yrkespedagogisk utviklingsarbeid og aksjonsforskning ved Strømmen. vgs.. LUSY prosjektet og Strømmen vgs..

Egeland, Frank; Haaland, Grete ; Kristiansen, Aina (2022). Statsråd Brenna svarer ikke på yrkesfagkrisen i norsk ungdomsskole. Dagsavisen.

Egeland, Frank; Haaland, Grete ; Kristiansen, Aina (2022). Ti års satsing på yrkesfag – null resultat.
https://www.dagsavisen.no/debatt/2022/05/09/ti-ars

Egeland, Frank; Haaland, Grete ; Kristiansen, Aina (2022). Hvordan få elevene gjennom yrkesutdanningen? Svaret ligger i ungdomsskolen. Yrke. Vol. 66.

Wolden, Anne-Catrine ; Dahlback, Jorunn ; Sylte, Ann Lisa ; Olstad, Hanne Berg; Kristiansen, Aina ; Møllerhagen, Torill Hammeren ; Meland, Marie Syverstad (2020). Fagfornyelse 2020 - Yrkesfaglærerens framtidige kompetansebehov ved Vg1 FBIE og HDP. Fagfornyelse 2020 - Yrkesfaglærerens framtidige kompetansebehov ved Vg1 FBIE og HDP. Yrkesfaglærerutdanningen i design og håndverk og Kompetanses.



These publications are obtained from Norwegian Research Information Repository. The list may be incomplete.