Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Action research Individualized instruction Assessment Lifelong learning Learning at work Experiencial learning Instruction. Classroom Management Vocational pedagogic Participatory Action Research Vocational education Vocational didactics Fag og yrkesopplæring Educational management ?
Research groups
Research projects
-
EGREEN+ – European Green Mastery
Sustainable European competence certificates for landscaping, gardening and floristry.
Publications and research
Scientific publications
Dahlback, Jorunn
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Dahlback, Jorunn
;
Berg Olstad, Hanne
;
Sylte, Ann Lisa
;
Wolden, Anne-Catrine
(2020).
The Importance of Authentic Workplace-Based Assessment: A Study From VET Teacher Education.
22 p.
International Journal for Research in Vocational Education and Training.
Vol. 7.
https://doi.org/10.13152/ijrvet.7.3.3
Dahlback, Jorunn
;
Berg Olstad, Hanne
;
Sylte, Ann Lisa
;
Wolden, Anne-Catrine
(2019).
Yrkesfaglig lærerkompetanse i brede utdanningsprogram.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3234
Dahlback, Jorunn
(2019).
Yrkesretting av yrkesfaglige utdanningsprogram.
Lyngsnes, Kitt Margaret; Rismark, Marit (Ed.).
Yrkesopplæring. p. 87-103.
Gyldendal Akademisk.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3234
Dahlback, Jorunn
;
Berg Olstad, Hanne
;
Sylte, Ann Lisa
;
Wolden, Anne-Catrine
(2018).
Utfordringer og muligheter i møtepunktet mellom yrkesfaglærerutdanningen og praksis i videregående skole.
21 p.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 8.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.188357
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2015). Utvikling av relevant kompetanse gjennom den treårige yrkesfaglærerutdannelse. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 112-130. Fagbokforlaget.
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2015). Yrkesfaglærerens kompetanse i fremtidens skole. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 89-111. Fagbokforlaget.
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari (2015). Demokratiske læringsarenaer i aksjonsforskning: pedagogiske verksteder og framtidsverksteder. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 131-144. Fagbokforlaget.
Dahlback, Jorunn ; Haaland, Grete ; Hansen, Kari; Rokkones, Klara (2014). Yrkesdidaktikk for motivasjon og yrkesrelevans. Høihilder, Eli Kari; Lingås, Lars Gunnar (Ed.). Pedagogikk 8. - 13. trinn : profesjonsutdanning av lærere. p. 339-354. Gyldendal Akademisk.