Fields of study
Academic disciplines
Subject areas
Sociology of knowledge Lifelong learning Education science
Research groups
Research projects
-
Beyond access: improving quality of early years reading instructions in Ethiopia
The objective of the project is to improve the quality of education for primary grades in Ethiopian schools.
Publications and research
Scientific publications
Berntsen, Svanhild Kristine; Johannesen, Hedvig Skonhoft
(2023).
Fra logg til blogg: Yrkesfaglæreres digitale kompetanseutvikling gjennom designbassert praktikerforskning.
26 p.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 13.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2313128
Johannesen, Hedvig Skonhoft; Kverneggen, Kari-Anne Helleberg; Øgård, Monika
(2022).
Læring på tvers: Hvordan kan yrkesfaglæreren legge til rette for boundary learning for elever i arbeidslivspraksis?.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2212151
Johannesen, Hedvig Skonhoft; Øyan, Petter; Magnus, Ellen Merethe
(2021).
Combining Lifelong Learning and Social Enterprise in Integrated University-Professional Learning.
Halsall, Jamie P.; Oberoi, Roopinder; Snowden, Michael (Ed.).
Social Enterprise in the Higher Education Sector. p. 73-90.
Cambridge Scholars Publishing.
https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-52...
Ferrer, Marlen; Johannesen, Hedvig; Wetlesen, Annika; Aas, Per Anders
(2021).
Burde Greta heller vært på skolen? Om vilkårene for systemkritisk tenkning i skolen, med elevenes klimaopprør som utgangspunkt.
Norsk sosiologisk tidsskrift.
Vol. 5.
https://doi.org/10.18261/issn.2535-2512-2021-05-02
Johannesen, Hedvig Skonhoft
(2019).
Miskjennelse av yrkesfaglig kulturell kapital i skolen.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 103.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2019-04-08
Johannesen, Hedvig; Øyan, Petter; Magnus, Ellen Merethe
(2018).
'Back into your arms' - Exploring models for integrated university-professional learning in a lifelong perspective.
Journal of Widening Participation and Lifelong Learning.
Vol. 20.
https://doi.org/10.5456/WPLL.20.2.96
Johannesen, Hedvig Skonhoft; Tarrou, Anne-Lise Høstmark (2010). Perspektiver på kunnskapssyn ved læring i yrkesfagopplæringen. Aamodtsbakken, Bente (Ed.). Læring og medvirkning. p. 93-107. Universitetsforlaget.