Fields of study
Subject areas
Qualitative methods Education policy Teacher professionalism Assessment Steering and reform
Research groups
Research projects
-
IMaT – Inclusive Mathematics Teaching: Understanding and developing school and classroom strategies for raising attainment
This project aims to strengthen mathematics teaching in Norwegian primary and lower secondary schools.
-
Renewed perspectives on research use in education (REPOSE)
This project aims to provide new analytical and methodological perspectives that will support researchers and practitioners in meeting the challenge of making productive use of research in education.
Publications and research
Scientific publications
Mausethagen, Sølvi; Hermansen, Hege (2023). Hvordan håndtere et komplekst begrep? Analyser av "lærerrollen" i et politisk utredningsarbeid. Prøitz, Tine Sophie (Ed.). Forskningsoversikter i utdanningsvitenskap: Systematikk og kreativitet. Fagbokforlaget.
Hermansen, Hege; Mausethagen, Sølvi (2023). Beyond the research–practice gap: Constructing epistemic relations in teacher education. International Journal of Educational Research .
Prøitz, Tine Sophie; Mausethagen, Sølvi (2023). Bare amerikanske studier, sa du? Utfordring av språklige skillelinjer og teoriutvikling basert på en systematisk forskningsoversikt. Prøitz, Tine Sophie (Ed.). Forskningsoversikter i utdanningsvitenskap: Systematikk og kreativitet. Kapittel 9. p. 175-196. Fagbokforlaget.
Prøitz, Tine Sophie; Mausethagen, Sølvi
(2022).
Mellom administrasjon og faglig-pedagogisk arbeid – rektorrollen i reformtid i Norge.
Paideia
.
https://utdanningsforskning.no/artikler/2022/mello...
Knudsmoen, Hege; Mausethagen, Sølvi; Dalland, Cecilie Pedersen
(2022).
Ledelsesstrategier for utvikling av inkluderende undervisning.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk
.
Vol. 8.
https://pedagogikkogkritikk.no/index.php/ntpk/arti...
Mausethagen, Sølvi; Knudsmoen, Hege; Dalland, Cecilie Pedersen (2022). The clustering of public values in local educational governance: the case of inclusion. 16 p. Education Inquiry .
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (2022). Skoleutvikling – veier videre. Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (Ed.). Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Kapittel 15. p. 291-308. Cappelen Damm Akademisk.
Fekjær, Silje Bringsrud; Prøitz, Tine Sophie; Mausethagen, Sølvi (2022). Offentlig ph.d.: Forskerkompetanse for skoleutvikling. Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (Ed.). Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Kapittel 12. p. 233-251. Cappelen Damm Akademisk.
Mausethagen, Sølvi; Hermansen, Hege (2022). Desentralisert skoleutvikling i et historisk perspektiv – back to the 80s?. Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (Ed.). Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Kapittel 2. p. 35-54. Cappelen Damm Akademisk.
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (2022). Skoleutvikling – i forskning, politikk og praksis. Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (Ed.). Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Kapittel 1. p. 15-32. Cappelen Damm Akademisk.