Fields of study
Subject areas
Qualitative methods Education policy Teacher professionalism Assessment Steering and reform
Research groups
Research projects
-
IMaT – Inclusive Mathematics Teaching: Understanding and developing school and classroom strategies for raising attainment
This project aims to strengthen mathematics teaching in Norwegian primary and lower secondary schools.
Publications and research
Scientific publications
Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri (2020). Data use in recent school reforms. Noblit, George W. (Ed.). Oxford Research Encyclopedia of Education. Chapter online. Oxford University Press.
Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri
(2020).
Redefining public values: Data use and value dilemmas in education.
Education Inquiry
.
Vol. 12.
https://hdl.handle.net/11250/2719157
Mausethagen, Sølvi; Skedsmo, Guri; Prøitz, Tine Sophie (2019). Hva slags utvikling? Elevresultater som utgangspunkt for utviklingsarbeid. Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi (Ed.). Nye lærer- og lederroller i skolen. Kapittel 3. p. 53-69. Universitetsforlaget.
Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi (2019). Nye lærer- og lederroller. Nye vilkår for skoleutvikling?. Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi (Ed.). Nye lærer- og lederroller i skolen. kapittel nr. 1. p. 13-28. Universitetsforlaget.
Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi (2019). Nye lærer- og lederroller i skolen. ISBN: 978-82-15-03407-2. 206 p. Universitetsforlaget.
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin (2019). Utviklingsarbeid i skolen - et kritisk blikk på en positiv diskurs. Styring og ledelse i grunnopplæringen. Spenninger og dynamikker.. Kapittel 7. p. 111-128. Cappelen Damm Akademisk.
Haug, Peder; Mausethagen, Sølvi (2019). Å være lærer. Postholm, May Britt; Haug, Peder; Munthe, Elaine; Krumsvik, Rune Johan (Ed.). Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø. Kapittel 1. p. 17-46. Cappelen Damm Akademisk.
Haug, Peder; Mausethagen, Sølvi (2019). Å være lærer. Postholm, May Britt; Haug, Peder; Munthe, Elaine; Krumsvik, Rune Johan (Ed.). Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Kapittel 1. p. 17-45. Cappelen Damm Akademisk.
Mausethagen, Sølvi; Prøitz, Tine Sophie; Skedsmo, Guri
(2019).
School leadership in data use practices: collegial and consensus-oriented.
Educational Research
.
Vol. 61.
https://hdl.handle.net/11250/2648604
Prøitz, Tine Sophie; Mausethagen, Sølvi; Skedsmo, Guri
(2019).
District administrators’ governing styles in the enactment of data-use practices.
22 p.
International Journal of Leadership in Education
.
http://hdl.handle.net/10852/75491