Norwegian version
Sølvi Mausethagen

Sølvi Mausethagen

Fields of study

Subject areas

Qualitative methods   Education policy   Teacher professionalism   Assessment   Steering and reform

Research projects

Completed research projects

Scientific publications

Bjerke, Annette Hessen ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Mausethagen, Sølvi ; Knudsmoen, Hege (2025). Negotiating performative and professional accountability in inclusive mathematics education in Norway. International Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102518

Shavard, Galina; Afdal, Hilde Wågsås ; Mausethagen, Sølvi (2024). Redefining teacher quality in the context of increased accountability in Norway: Professional ethics as practiced. Damgaard Knudsen, Lars Emmerik; Wiberg, Merete; Bjerg Petersen, Karen; Haastrup, Lisbeth (Ed.). Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools: New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts. p. 19-33. Routledge.

Mausethagen, Sølvi (2024). Blurred discourses of professionalism in teacher education institutions. 14 p. Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2439563

Mausethagen, Sølvi ; Skedsmo, Guri (2024). Hvordan ser forskningen på frafall i videregående opplæring i Norge ut?. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 108.
https://doi.org/10.18261/npt.108.2.3

Mausethagen, Sølvi ; Hermansen, Hege Yvonne (2023). Forskningslitterasitet hos lærere og ledere i skolen - en casestudie. Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik (Ed.). En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget.

Hermansen, Hege Yvonne ; Mausethagen, Sølvi (2023). Kunnskapsintegrasjon i lærerutdanning og profesjonsutøvelse. Mausethagen, Sølvi; Bøyum, Steinar; Caspersen, Joakim; Prøitz, Tine Sophie; Thue, Fredrik (Ed.). En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget.

Hermansen, Hege ; Mausethagen, Sølvi (2023). Konstruksjoner av «partnerskap» i universiteter og høgskolers samarbeid med skolesektoren. UNIPED.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.3.5

Mausethagen, Sølvi ; Hermansen, Hege (2023). ‘Research Use’ in Education: Conceptualising the Teaching Profession Within the Policy–Research–Practice Nexus. Prøitz, Tine Sophie; Aasen, Petter; Wermke, Wieland Ulrich (Ed.). From education policy to education practice Unpacking the nexus. p. 75-92. Springer Nature.

Mausethagen, Sølvi ; Hermansen, Hege (2023). Hvordan håndtere et komplekst begrep? Analyser av "lærerrollen" i et politisk utredningsarbeid. Prøitz, Tine Sophie (Ed.). Forskningsoversikter i utdanningsvitenskap: Systematikk og kreativitet. Fagbokforlaget.

Hermansen, Hege ; Mausethagen, Sølvi (2023). Beyond the research–practice gap: Constructing epistemic relations in teacher education. International Journal of Educational Research. Vol. 119.
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102171





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete