Research groups
Research projects
-
Practical placement in the Global South
The purpose of the project is to enhance practical placement in the Global South to achieve a more stable and permanently increased number of students, based on a more quality-assured collaboration with the Global South.
Publications and research
Scientific publications
Ferrer, Marlen (2022). Demokratisk dannelse gjennom historie. Børhaug, Kjetil; Hunnes, Odd Ragnar; Samnøy, Åshild (Ed.). Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. p. 287-304. Fagbokforlaget.
Ferrer, Marlen
;
Johannesen, Hedvig
;
Wetlesen, Annika
;
Aas, Per Anders
(2021).
Burde Greta heller vært på skolen? Om vilkårene for systemkritisk tenkning i skolen, med elevenes klimaopprør som utgangspunkt.
Norsk sosiologisk tidsskrift.
Vol. 5.
https://doi.org/10.18261/issn.2535-2512-2021-05-02
Ferrer, Marlen (2019). Kritisk tenkning i møte med lærebøker. Ferrer, Marlen; Wetlesen, Annika (Ed.). Kritisk tenkning i samfunnsfag. p. 110-130. Universitetsforlaget.
Ferrer, Marlen ; Wetlesen, Annika (2019). Kritisk tenkning i samfunnsfag. ISBN: 9788215031835. 198 p. Universitetsforlaget.
Ferrer, Marlen ; Jøsok, Evy ; Ryen, Erik ; Wetlesen, Annika ; Aas, Per Anders (2019). Hva er kritisk tenkning i samfunnsfag?. Ferrer, Marlen; Wetlesen, Annika (Ed.). Kritisk tenkning i samfunnsfag. p. 11-29. Universitetsforlaget.
Ferrer, Strand Marlen
(2012).
State Formation and Courtly Culture in the Scandinavian Kingdoms in the High Middle Ages.
Scandinavian Journal of History.
https://doi.org/10.1080/03468755.2011.640174
Ferrer, Marlen
(2006).
Æren og friheten: Forhandlinger om ære i spansk og norrøn middelalder.
Historisk Tidsskrift (Norge).
Vol. 84.
https://doi.org/10.18261/ISSN1504-2944-2005-04-0