Norwegian version
Marlen Ferrer

Marlen Ferrer

Research projects

  • Practical placement in the Global South

    The purpose of the project is to enhance practical placement in the Global South to achieve a more stable and permanently increased number of students, based on a more quality-assured collaboration with the Global South.

Scientific publications

Ferrer, Marlen (2022). Demokratisk dannelse gjennom historie. Børhaug, Kjetil; Hunnes, Odd Ragnar; Samnøy, Åshild (Ed.). Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. p. 287-304. Fagbokforlaget.

Ferrer, Marlen ; Johannesen, Hedvig ; Wetlesen, Annika ; Aas, Per Anders (2021). Burde Greta heller vært på skolen? Om vilkårene for systemkritisk tenkning i skolen, med elevenes klimaopprør som utgangspunkt. Norsk sosiologisk tidsskrift. Vol. 5.
https://doi.org/10.18261/issn.2535-2512-2021-05-02

Ferrer, Marlen (2019). Kritisk tenkning i møte med lærebøker. Ferrer, Marlen; Wetlesen, Annika (Ed.). Kritisk tenkning i samfunnsfag. p. 110-130. Universitetsforlaget.

Ferrer, Marlen ; Wetlesen, Annika (2019). Kritisk tenkning i samfunnsfag. ISBN: 9788215031835. 198 p. Universitetsforlaget.

Ferrer, Marlen ; Jøsok, Evy ; Ryen, Erik ; Wetlesen, Annika ; Aas, Per Anders (2019). Hva er kritisk tenkning i samfunnsfag?. Ferrer, Marlen; Wetlesen, Annika (Ed.). Kritisk tenkning i samfunnsfag. p. 11-29. Universitetsforlaget.

Ferrer, Strand Marlen (2012). State Formation and Courtly Culture in the Scandinavian Kingdoms in the High Middle Ages. Scandinavian Journal of History.
https://doi.org/10.1080/03468755.2011.640174

Ferrer, Marlen (2005). Æren og friheten: Forhandlinger om ære i spansk og norrøn middelalder. Historisk Tidsskrift (Norge). Vol. 84.



These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete