Research groups
Research projects
-
Teacher Qualification for the 21st century - teachers professional competence (TEQ21)
Future school and society are characterized by rapid changes and technological development, which in turn demand new competences such as creativity, communication, collaboration and critical thinking. In order to meet these challenges, teacher education programmes need to educate professional teachers who can educate pupils for the future.
Publications and research
Scientific publications
Thorsen, Kirsten Elisabeth
;
Lundberg, Pål
(2022).
FoU-kompetanse i grunnskolelærerutdanningen - Lærerutdanneres perspektiv.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 106.
https://doi.org/10.18261/npt.106.5.5
Thorsen, Kirsten Elisabeth
;
Lundberg, Pål
(2021).
Studenters møte med en FoU-basert grunnskolelærerutdanning.
UNIPED.
Vol. 44.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2021-03-06
Elvebakk, Lisbeth ; Lundberg, Pål ; Vederhus, Inger (2019). Praksislæraren som lærarutdannar i norskfaget. Ein studie. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. p. 58-74. Universitetsforlaget.
Nergård, Mette Elisabeth ; Lundberg, Pål (2019). "Jeg lærte at jeg kan mer enn det jeg tror". En studie av flerspråklighet som ressurs i grunnskoleundervisning. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. p. 181-196. Universitetsforlaget.