Norwegian version
Kirsten Elisabeth Thorsen

Kirsten Elisabeth Thorsen

About

Course responsibility and teaching:
Masters course profession-oriented pedagogy SKUT (school-oriented education sciences) GFU
Masters course profession-oriented pedagogy (primary and lower secondary school master) GFU

Research projects:
2015-2019: TPQ (teachers professional qualifications) NFR (see publication list)
2019-2023. TEQ-21 (teachers qualifications for 21st century skiles) NFR (see publication list)
2023-2025: iPAR (Partnership for Enhanced Professional Knowledge and Practice-relevant Teacher Education (DIKU). Project objective is first and foremost to strengthen and develop the partnership and collaborative relationships between the enterprises and actors in the field for the benefit of student teachers learning and development of professional knowledge.

Textbook editor:
Jeg skal bli lærer (2015) Universitetsforlaget (Christensen, H and Thorsen, K.E.)
Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering (2019) Universitetsforlaget (Thorsen, K.E. and Michelet, S.)
Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent (2018) Fagbokforlaget (Thorsen, K.E. and Christensen, H.)
Jeg er lærer. Reflektert, anlalytisk, kompetent (2023) Fagbokforlaget (Thorsen, K.E. and Christensen, H.)

Research groups

Research projects

Scientific publications

Helstad, Kristin ; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2023). Samarbeid i skolens profesjonsfellesskap. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Ed.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. p. 169-184. Fagbokforlaget.

Thorsen, Kirsten Elisabeth (2023). Jeg er lærer Reflektert, analytisk, kompetent. ISBN: 978-82-450-4475-1. 227 p. Fagbokforlaget.

Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Lundberg, Pål (2022). FoU-kompetanse i grunnskolelærerutdanningen - Lærerutdanneres perspektiv. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 106.
https://doi.org/10.18261/npt.106.5.5

Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Lundberg, Pål (2021). Studenters møte med en FoU-basert grunnskolelærerutdanning. UNIPED. Vol. 44.
https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2021-03-06

Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2020). Student teachers’ conditions for professional learning on and across the learning arenas of teacher education: A theoretically grounded account. 11 p. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/njcie.3736

Thorsen, Kirsten Elisabeth (2019). Utvikling av faglig kompetanse i praksis. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. p. 25-38. Universitetsforlaget.

Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Michelet, Simon (2019). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering. Sammenhenger og spenninger. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. p. 11-24. Universitetsforlaget.

Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Michelet, Simon (2019). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. ISBN: 9788215030715. 275 p. Universitetsforlaget.

Thorsen, Kirsten Elisabeth ; Christensen, Hanne (2018). Utvikling av profesjonell lærerkompetanse - ulike kunnskapsformer i samspill. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Ed.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. p. 240-253. Universitetsforlaget.

Heggen, Kåre ; Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2018). Placement schools as professional learning communities in teacher education. European Journal of Teacher Education. Vol. 41.
https://doi.org/10.1080/02619768.2018.1448779





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete