Research groups
Research projects
-
Teacher Qualification for the 21st century - teachers professional competence (TEQ21)
Future school and society are characterized by rapid changes and technological development, which in turn demand new competences such as creativity, communication, collaboration and critical thinking. In order to meet these challenges, teacher education programmes need to educate professional teachers who can educate pupils for the future.
Publications and research
Scientific publications
Thorsen, Kirsten Elisabeth; Lundberg, Pål (2022). FoU-kompetanse i grunnskolelærerutdanningen - Lærerutdanneres perspektiv. Norsk pedagogisk tidsskrift . Vol. 106.
Thorsen, Kirsten Elisabeth; Lundberg, Pål (2021). Studenters møte med en FoU-basert grunnskolelærerutdanning. UNIPED . Vol. 44.
Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2020). Student teachers`professional learning on and across learning arenas of teacher education. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) . Vol. 4.
Thorsen, Kirsten Elisabeth (2019). Utvikling av faglig kompetanse i praksis. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. Kapittel 2. p. 25-38. Universitetsforlaget.
Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (2019). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering. Sammenhenger og spenninger. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Ed.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. kapittel 1. p. 11-24. Universitetsforlaget.
Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (2019). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. ISBN: 9788215030715. 275 p. Universitetsforlaget.
Heggen, Kåre; Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2018). Placement schools as professional learning communities in teacher education. European Journal of Teacher Education . Vol. 41.
Thorsen, Kirsten Elisabeth; Christensen, Hanne (2018). Utvikling av profesjonell lærerkompetanse - ulike kunnskapsformer i samspill. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Ed.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. Kapittel 13. p. 240-253. Universitetsforlaget.
Raaen, Finn Daniel; Thorsen, Kirsten Elisabeth
(2017).
The impact of school leadership on placement schools as learning arenas for teacher education.
International Journal of Leadership in Education
.
http://dx.doi.org/10.1080/13603124.2017.1355483
Thorsen, Kirsten
(2016).
Practice Teachers’ Role in Teacher Education – Individual Practices across Educational Curricula.
Acta Didactica Norge
.
Vol. 10.
https://www.journals.uio.no/index.php/adno/article...