Norwegian version
Kristin Helstad

Kristin Helstad

About

Research interests: Educational Leadership, School Development, Teaching and Learning, Academic Writing

Research groups

Scientific publications

Bjørkvold, Tuva ; Krange, Ingeborg Hognestad ; Helstad, Kristin (2025). Samspill mellom uformell og formell utdanningsledelse i innovasjonsprosesser: tilfellet entreprenørielle masteroppgaver. Solbrekke, Tone Dyrdal; Helstad, Kristin (Ed.). Utdanningsledelse i høyere utdanning - legitime kompromisser. Universitetsforlaget.

Solbrekke, Tone Dyrdal; Helstad, Kristin (2025). Utdanningsledelse i høyere utdanning - legitime kompromisser. ISBN: 978-82-15-07132-9. 252 p. Universitetsforlaget.

Helstad, Kristin (2025). Skolehverdagen i videregående skole sett fra elevenes perspektiv. Skedsmo, Guri; Jensen, Ruth; Hall, Jeffrey (Ed.). Fullført og bestått – lovende og frafallshemmende praksiser for å beholde elevene i opplæringsløpet. Cappelen Damm Akademisk.

Andersen, Fred Carlo ; Helstad, Kristin (2024). Utvikling av læringsmiljø og relasjonskompetanse - betydning av ledelse. Aas, Marit; Ballangrud, Brit Bolken; Vennebo, Kirsten Foshaug (Ed.). Nye oppgaver og utfordringer for skoleledere. p. 107-120. Fagbokforlaget.

Helstad, Kristin (2024). Forskernes erfaringer og refleksjoner. Jensen, Ruth; Abrahamsen, Hedvig Neerland (Ed.). Ledelsesverksteder - arena for utforsking av utviklingsarbeid i skolen. p. 201-214. Universitetsforlaget.

Helstad, Kristin (2024). Ledelsesverksted som arena for utforskning og forhandling om utviklingsarbeid. Jensen, Ruth; Abrahamsen, Hedvig Neerland (Ed.). Ledelsesverksteder - arena for utforsking av utviklingsarbeid i skolen. p. 75-96. Universitetsforlaget.

Abrahamsen, Hedvig Neerland; Helstad, Kristin (2024). Teacher leadership: leading professional learning among peers. Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2323652

Helstad, Kristin ; Thorsen, Kirsten Elisabeth (2023). Samarbeid i skolens profesjonsfellesskap. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Ed.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. p. 169-184. Fagbokforlaget.

Nilsen, Gaute Rydland; Helstad, Kristin (2023). Partnerskap på like premisser? Styringsforventninger og institusjonelle praksiser sett fra lærerutdanningens perspektiv. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/njcie.5586

Helstad, Kristin ; Per Arne, Øiestad (2022). Læreren som regissør: Ledelse og læring i klasserommet. ISBN: 978-82-02-75588-1. 220 p. Cappelen Damm Akademisk.





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete