Research groups
Publications and research
Scientific publications
Amble, Nina; Møller, Ellen; Vagle, Inger
(2022).
Friere yrkesvalg i det yrkesfaglige feltet.
Forskning og Forandring.
Vol. 5.
https://doi.org/10.23865/fof.v5.3673
Dahlback, Jorunn; Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Hansen, Kari; Haaland, Grete; Møller, Ellen; Vagle, Inger
(2020).
Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715
Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger
(2019).
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505
Amble, Nina; Møller, Ellen; Vagle, Inger (2017). Feministisk aksjonsforskning i det yrkesfaglige feltet. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Ed.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . p. 315 -335. Cappelen Damm Akademisk.
Bødtker-Lund, Daniel; Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger
(2017).
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1.
33 p.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577
Vagle, Inger; Møller, Ellen (2017). Mangfoldig aksjonsforskning for et mangfoldig skole- og arbeidsliv. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Ed.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . p. 337-355. Cappelen Damm Akademisk. https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.17
Haaland, Grete; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Ed.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. p. 33-50. Gyldendal Akademisk.
Dahlback, Jorunn; Hansen, Kari; Haaland, Grete; Vagle, Inger (2015). Yrkesfaglærerens kompetanse i fremtidens skole. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 89-111. Fagbokforlaget.
Møller, Ellen; Vagle, Inger (2015). Jakten på portåpnere i den kjønnsdelte yrkesopplæringen. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Ed.). Tett på yrkesopplæring. p. 197-211. Fagbokforlaget.