Research projects
-
Literacies for Health and Life Skills
The “Literacies for Health and Life Skills” (HLS) project aims to develop and implement a new didactic approach that will enable pre-service teachers to facilitate the development of young people´s health and life skills.
-
Teacher Education Schools and Teacher Education Workplaces in Vocational Teacher Education
Development of an organizational theoretical, didactic model for collaboration between educational institution and field of practice.
Publications and research
Scientific publications
Hiim, Hilde (2022). The Quality and status of Norwegian VET. Billet, Stephen; Stalder, Barbara Elisabeth; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Steven; Le, Anh Hai (Ed.). The Standing of Vocational Education and the Occupations It Serves Current Concerns and Strategies For Enhancing That Standing. The Quality and status of Norwegian VET.. p. 201-222. Springer.
Hiim, Hilde (2022). How Can Collaboration between Schools and Workplaces Contribute to Relevant Vocational Education?: Results of an Action Research Project in the School-based Part of Norwegian Vocational Education and Training. Vocations and Learning .
Hiim, Hilde (2020). Likheter og forskjeller mellom tilnærminger til aksjonsforskning. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene (Ed.). Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Kapittel 1. Cappelen Damm Akademisk.
Hiim, Hilde
(2020).
Å vurdere yrkeskompetanse. Hva er yrkeskompetanse og hvordan kan den vurderes?.
Nordic Journal of Vocational Education and Training
.
Vol. 10.
https://www.njvet.ep.liu.se/article.asp?DOI=10.338...
Johnsen, Kjersti Lisbeth; Hiim, Hilde (2020). Å utvikle yrkeskompetanse gjennom arbeidslivspraksis i helsesekretærutdanningen. Nordic Journal of Vocational Education and Training . Vol. 11.
Hiim, Hilde (2020). The quality and standing of school-based Norwegian VET. Journal of Vocational Education and Training . Vol. 72.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene
(2020).
Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2.
ISBN: 9788202652296.
597 p.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.121
Aakernes, Nina; Hiim, Hilde (2019). Yrkesrelevant skoleopplæring for fremtidens mediegrafikere. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling . Vol. 4.
Hiim, Hilde; Stålhane, Jan (2018). Yrkesdidaktisk aksjonsforskning Yrkesfaglærere som forskere i et prosjekt om relevant yrkesutdanning. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Ed.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. kapittel 7. Universitetsforlaget.
Hiim, Hilde (2017). Relevant lærerutdanning og aksjonsforskning. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Ed.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. Kap 2. p. 45-71. Cappelen Damm Akademisk.