Dette kan du gjøre for å redusere klimautslippene

– Det økte forbruket vårt fører også med seg økt energiforbruk, og all den energien har utslipp knyttet til seg. Men det finnes tre enkle ting du som enkeltperson kan gjøre for å redusere forbruket.

Harald Throne-Holst er forsker II ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO, og forsker på teknologi og bærekraft. Dette er første episode i en ny forskningsserie hvor forskerne våre ser nærmere på aktuelle temaer.

Relatert forskning

Illustrasjonsfoto: Logo for Vår forskning viser
Hva skjer med velferdsstaten hvis de unge ikke bidrar?

Forsker Tale Hellevik stiller spørsmål om hva som skjer dersom de unge ikke vil være med på skattedugnaden.

Illustrasjonsfoto: Logo for Vår forskning viser
Hvilken rolle bør barnevernet ha?

Henvendelsene til barnevernet øker. Forsker Elisabeth Backe-Hansen stiller spørsmål ved barnevernets ansvarsområde.

Illustrasjonsfoto: Logo for Vår forskning viser
Hvor mye har valg av nabolag å si?

Professor Lena Magnusson Turner ser på om valg av nabolag kan påvirke om barn tar høyere utdanning.

Publisert: 10.12.2021
Sist oppdatert: 02.06.2022