Formidling
Dewilde, Joke; Holum, Line-Marie
(2023).
Flerspråklighet som ressurs – filmserie med oppgaver.
Randen, Gunhild Tveit; Kjelaas, Irmelin; Holum, Line-Marie; Ahmadinia, Soraya
(2021).
Kartleggingsverktøy i grunnleggende norsk for språklige minoriteter.
Holum, Line-Marie
(2019).
Organisering av opplæringen for minoritetsspråklige elever.
Selj, Elisabeth; Ryen, Else (Red.).
Med språklige minoriteter i klassen. Språklige og faglige utfordringer. s. 255-278.
Cappelen Damm Akademisk.
Holum, Line-Marie
(2018).
Revisjon av kartleggingsverktøyet Språkkompetanse i grunnleggende norsk.
Nasjonalt skoleeiernettverk for kommuner og fylkeskommuner. NAFO.
Holum, Line-Marie
(2017).
Nyankomne minoritetsspråklige elever - Kompetanseutviklingspakke for videregående, Språkløyper - Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving.
Holum, Line-Marie
(2017).
Nyankomne minoritetsspråklige elever - Kompetanseutviklingspakke for ungdomstrinn, Språkløyper - Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving.
Holum, Line-Marie
(2017).
Nyankomne minoritetsspråklige elever - Kompetanseutviklingspakke for barnetrinn, Språkløyper - Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving.
Holum, Line-Marie
(2017).
Språk i alle fag. Hvordan tilrettelegge undervisningen for elever som ikke har norsk som morsmål? -
noen prinsipper, eksempler og tips til nettressurser.
Kvalitet i videregående opplæring . Telemark fylkeskommune.
Holum, Line-Marie
(2017).
Hvordan tilrettelegge undervisningen for elever som ikke har norsk som morsmål? Om språkstøttende undervisning i alle fag.
Kompetanse for mangfold. Samling Rogaland fylkeskommune. Universitetet i Stavanger.
Holum, Line-Marie
(2017).
Norsk som andrespråk. Hvordan tilrettelegge norskundervisningen for elever med kort botid?.
Fagnettverksdager om norsk som andrespråk. Troms fylkeskommune.