English version
Mona Elisabeth Meyer

Mona Elisabeth Meyer

Kort om

Sosialantropologi grunnfag, UiO (1981-1982)
Cand.med. (UiO), 1988
Turnustjeneste Molde sykehus og Midsund kommune (1989-1991)
Kommunelege i Skedsmo kommune (1991 - 2005), hvor jeg arbeidet som sykehjemslege, helsestasjonslege og skolelege.
Høgskolelektor på HiAk fra 1998.
Førstelektor på HiOA fra 2015.
Er emneansvarlig i de naturvitenskapelige og medisinske emnene i bachelorutdanningen i sykepleie. Underviser i anatomi, fysiologi og biokjemi samt sykdomslære gjennom alle tre studieårene.
Timelærer på helsesykepleierutdanningen.
Veileder masterstudenter i emnet empowerment og helsefremmende arbeid.
Har vært timelærer på jordmorutdanningen, vernepleierutdanningen og yrkesfaglærerutdanningen.

Forskningsgrupper

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Meyer, Mona Elisabeth ; Sandbekken, Ida Hellum ; Tørris, Christine ; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2023). Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?. Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk. Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3

Finbråten, Hanne Søberg; Guttersrud, Øystein; Foss, Camilla ; Pettersen, Kjell Sverre ; Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Halvorsrud, Hedvig ; Stensrud, Helge; Sandbekken, Ida Hellum ; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine (2023). Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring. Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk. Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.3

Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Sandbekken, Ida Hellum ; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2022). Nursing Students’ Perceived Learning Outcomes, Motivation to Learn and Grade Achieved in a Digital Blended Learning Course: A Norwegian Cross-Sectional Study. Education Sciences. Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12070467

Molin, Marianne; Meyer, Mona Elisabeth ; Medin, Tirill (2021). Anatomy, physiology and biochemistry: nursing students’ perceptions of the learning outcome from a flipped classroom. Sykepleien Forskning. Vol. 15.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467

Molin, Marianne; Meyer, Mona Elisabeth ; Medin, Tirill (2020). Anatomi, fysiologi og biokjemi: sykepleier­studenters opplevde læringsutbytte ved omvendt undervisning. Sykepleien Forskning. Vol. 15(82467):(e-82467).
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467

Meyer, Mona Elisabeth ; Haukland, Magne ; Glomsås, Heidi Snoen; Tveiten, Sidsel (2019). Studentassistenter bidro til læring i anatomi, fysiologi og biokjemi. Sykepleien Forskning.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2019.79469

Haukland, Magne ; Meyer, Mona Elisabeth ; Gjerlaug, Anne Karine; Tveiten, Sidsel (2014). Vennlig dulting? Empowerment i utvalgte helsepolitiske dokumenter. Tveiten, Sidsel; Boge, Knut (Red.). Empowerment i helse, ledelse og pedagogikk - nye perspektiver. s. 37-60. Gyldendal Akademisk.

Meyer, Mona Elisabeth (2014). E-læring som pedagogisk virkemiddel for innlæring av anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen. Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk. Vol. 37.
https://doi.org/10.3402/uniped.v37.22706



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Sandbekken, Ida Hellum ; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2022). Students' perceived learning outcomes and grade in a digital blended learning environment. Læringsfestivalen 2022.

Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Magnussen, Daniel; Sandbekken, Ida Hellum ; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2021). Nursing students' perceived learning outcomes and motivation in an anatomy, physiology and biochemistry course. Sykepleierkongressen 2021. Norsk Sykepleierforbund.

Meyer, Mona Elisabeth ; Sandbekken, Ida Hellum ; Tørris, Christine ; Magnussen, Daniel; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2021). Hva kjennetegner (digitale) seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?. Sykepleierkongressen 2021. Norsk Sykepleierforbund.

Molin, Marianne; Meyer, Mona Elisabeth (2020). Sykepleierstudenters erfaringer med studentaktiviserende undervisning. Samarbeidsmøte studieledere og emneledere, 1.studieår sykepleie.

Meyer, Mona Elisabeth ; Medin, Tirill (2019). Sykepleierstudenters erfaringer med studentaktiviserende undervisning etter PISA-modellen. Læringsfestivalen 2019. NTNU.

Medin, Tirill; Molin, Marianne; Meyer, Mona Elisabeth (2019). Sykepleierstudenters erfaringer med studentaktiviserende undervisning etter PISA-modellen. Læringsfestivalen. DIKU.

Nygard, Ellen ; Meyer, Mona Elisabeth (2018). Flytt campus til Lillestrøms bykjerne.

Meyer, Mona Elisabeth (2018). Barns psykomotoriske utvikling. Undervisning for helsesøsterstudenter. VID, Diakaonova.

Meyer, Mona Elisabeth (2018). Det nyfødte barnet. Undervisning for helsesøsterstudenter. VID, Diakaonova.

Meyer, Mona Elisabeth (2018). Barns vekst og fysiske utvikling. Undervisning for helsesøsterstudenter. VID, Diakonova.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.