Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hovik, Lise; Pérez, Elena
(2020).
Baby Becomings. Towards a Dramaturgy of Sympoietic Worlding.
Nordic Theatre Studies.
Vol. 32.
https://doi.org/10.7146/NTS.V32I1.120410
Hovik, Lise
(2019).
Becoming small: Concepts and methods of interdisciplinary practice in theatre for early years.
Youth Theatre Journal.
Vol. 33.
https://doi.org/10.1080/08929092.2019.1580647
Olaussen, Ingvild Olsen; Hovik, Lise
(2019).
Artistic exploration of a storyteller’s expressive repertoire in events with toddlers.
Østern, Maria Anna-Lena Viola; Knudsen, Kristian Nødtvedt (Red.).
Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. s. 71-80.
Routledge.
https://doi.org/10.4324/9780429444159-6
Hovik, Lise; Henning, Anne Helga
(2019).
Lydhørt Samspill. Oppmerksomhet på lyd ved bruk av ReMida-materialer med de aller minste i barnehagen.
DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift.
https://doi.org/10.18261/issn.2535-4310-2019-01-07
Hovik, Lise
(2019).
Animalium Vis.
VIS – Nordic Journal for Artistic Research.
Vol. #.
https://doi.org/10.22501/vis.562061
Hovik, Lise
(2018).
Artistic Research in Theater for Early Years: Methodological Movements in Mum’s Dancing.
Qualitative Inquiry.
https://doi.org/10.1177/1077800418806619
Hovik, Lise
(2018).
The Red Shoes Project Revisited.
18 s.
Journal for Artistic Research (JAR).
https://doi.org/10.22501/jar.56059
Hovik, Lise
(2018).
Opp som en drage! En omtale av Mona Wiigs doktoravhandling.
Ånd i hanske.
Vol. 1.
https://www.duo.uio.no/handle/10852/58298
Østern, Tone Pernille; Hovik, Lise
(2017).
Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som
metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body.
Journal for Research in Arts and Sports Education.
Vol. 1.
https://doi.org/10.23865/jased.v1.906
Hovik, Lise; Nagel, Lisa Marie
(2017).
Deltakelse og interaktivitet i scenekunst for barn. Innledningskapittel.
Hovik, Lise; Nagel, Lisa Marie (Red.).
Deltakelse og interaktivitet i scenekunst for barn. s. 13-26.
Fagbokforlaget.
http://www.periskop.no/praksisnaert-forskningsbase...