Fields of study
Academic disciplines
Publications and research
Scientific publications
Hovik, Lise; Pérez, Elena
(2020).
Baby Becomings. Towards a Dramaturgy of Sympoietic Worlding.
Nordic Theatre Studies
.
Vol. 32.
http://teaterfot.no/english/neither-fish-nor-fowl/
Hovik, Lise
(2019).
Animalium Vis.
VIS – Nordic Journal for Artistic Research
.
Vol. #.
https://www.visjournal.nu/animalium/
Hovik, Lise; Henning, Anne Helga
(2019).
Lydhørt Samspill. Oppmerksomhet på lyd ved bruk av ReMida-materialer med de aller minste i barnehagen.
DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift
.
http://hdl.handle.net/11250/2629086
Olaussen, Ingvild Olsen; Hovik, Lise (2019). Artistic exploration of a storyteller’s expressive repertoire in events with toddlers. Østern, Maria Anna-Lena Viola; Knudsen, Kristian Nødtvedt (Ed.). Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. 5. p. 71-80. Routledge.
Hovik, Lise (2019). Becoming small: Concepts and methods of interdisciplinary practice in theatre for early years. Youth Theatre Journal . Vol. 33.
Hovik, Lise
(2018).
Opp som en drage! En omtale av Mona Wiigs doktoravhandling.
Ånd i hanske
.
Vol. 1.
https://www.duo.uio.no/handle/10852/58298
Hovik, Lise
(2018).
Artistic Research in Theater for Early Years: Methodological Movements in Mum’s Dancing.
Qualitative Inquiry
.
https://doi.org/10.1177/1077800418806619
Hovik, Lise
(2018).
The Red Shoes Project Revisited.
18 p.
Journal for Artistic Research (JAR)
.
http://jar-online.net/journal/
Østern, Tone Pernille; Hovik, Lise
(2017).
Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body.
Journal for Research in Arts and Sports Education
.
Vol. 1.
http://hdl.handle.net/11250/2473392
Hovik, Lise; Nagel, Lisa Marie (2017). SCESAM – Et kunstnerisk forskningsprosjekt om interaktive dramaturgier i scenekunst for barn. Hovik, Lise; Nagel, Lisa Marie (Ed.). Deltakelse og interaktivitet i scenekunst for barn. Kapittel 1: Innledningskapittel. p. 29-54. Fagbokforlaget.