Kort om
Bakgrunn som lektor i videregående skole. Forsker på bruk av programmering i naturfaglærerutdanning.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Naturfagdidaktikk Programmering
Land
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Forskningsbasert lærerutdanning i naturfag (TRELIS)
I prosjektet TRELIS vil vi utdanne naturfaglærere som kan bruke forskningsresultater til å utvikle egen undervisning og skape gode læringsmiljøer i naturfag for elevene.
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Karlsen, Niklas
;
Aalbergsjø, Siv Gundrosen
(2023).
The scientific computational thinking practices of pre-service teachers in a Use-Modify-Create approach.
ESERA 2023. ESERA.
https://virtual.oxfordabstracts.com/#/event/3790/s
Aalbergsjø, Siv Gundrosen ; Karlsen, Niklas (2023). Teaching computer simulations to pre-service teachers with use-modify-create. NERA 2023: Digitalization and Technologies in Education - Opportunities and Challenges. NFPF/NERA.
Karlsen, Niklas
(2022).
Er lærerstudenter klare for å ta i bruk programmering i naturfagundervisningen sin?.
Hell-seminaret 2022. Naturfagsenteret.
https://uni.oslomet.no/trelis/