Kort om
Wilfried Admiraal er sosialpsykolog og professor ved Senter for profesjonsforkning ved Storbyuniversitetet i Norge. Hans forskningsinteresse er innen undervisning, lærerutdanning, lærere og læreryrket. Aktuelle prosjekter er knyttet til avgang av lærere i tidlig karriere og sen karriere, skoler som et trygt og demokratisk læringsmiljø, og elevers og læreres informasjonskompetanse.
Mer informasjon om prosjekter, styrer, PhD-veiledning og publikasjoner på hans personlige Google-hjemmeside: https://sites.google.com/site/wilfriedadmiraal.
ORCID 0000-0002-1627-3420
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
Lærerutdanning for en fremtid i flux
TEFF konsortiet koordineres av Universitetet i Köln og består av 17 partnere fra ni EU-land, hvorav ti universitetsmiljøer med skoler og andre tilknyttede partnere. TEFF fokuserer bevisst på en fremtidsorientert og et tverrfaglig samarbeid på tvers av alle faser av lærerprofesjonaliseringen.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Zenouzagh Mohammadi, Zohre;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2025).
Empowering students’ agentive engagement through formative assessment in online learning environment.
International Journal of Educational Technology in Higher Education.
Vol. 22.
https://doi.org/https://doi.org/10.1186/s41239-024
Liu, Xu; Mearns, Tessa;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Construction and reconstruction of Chinese foreign language teachers’ identity in an intercultural context: A longitudinal multiple case study.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 157.
https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.tate.202
Schoots, Anja; Tigelaar, Dineke E. H.;
Admiraal, Wilfried
(2025).
Curriculum guidelines for the development of student agency in secondary education: A systematic review.
33 s.
Curriculum Journal.
Vol. online first.
https://doi.org/10.1002/curj.318
Røe, Yngve
;
Torbjørnsen, Astrid
;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Educators’ digital competence in physiotherapy and health professions education: Insights from qualitative interviews.
Digital Health.
Vol. 10.
https://doi.org/10.1177/20552076241297044
Yegizbayeva, Lazzat;
Admiraal, Wilfried
; Zhazykova, Makpal; Mustoyapova, Altyngul; Akiyeva, Almagul; Nurseitova, Bakitgul; Saimagambetova, Asem
(2024).
Analyzing CLIL Studies in Primary Education: Bibliometric analysis.
12 s.
Qubahan Academic Journal.
Vol. 4.
https://doi.org/10.48161/qaj.v4n4a1410
Zhou, Na; Liu, Xin; Jin, Xinglin; Li, Tongji; Wang, Chenjing;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Motivation for and Challenges in Teacher Research in Underdeveloped Areas of Northwest China: An Exploratory Study.
Behavioral Sciences.
Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/bs14111064
Zhou, Na; Xin, Liu; Jin, Xinglin; Wang, Chenjing;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Motivation for and challenges in teacher research from under-developed areas of northwest China: An exploratory study.
Behavioral Sciences.
Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/bs14111064
Zhou, Na; Tigelaar, Dineke;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Factors influencing impact of work placement on vocational teachers’ school practice.
Educational studies (Dorchester-on-Thames).
Vol. 50.
https://doi.org/10.1080/03055698.2022.2069462
Brink, Suzanne; De Hei, Miranda; Sjoer, Ellen; Carlsson, Carl Johan; Georgsson, Fredrik; Keller, Elizabeth D.; McCartan, Charles; Enelund, Mikael; Lyng, Reidar;
Admiraal, Wilfried
(2024).
Curriculum Agility principles for transformative innovation in engineering education.
18 s.
European Journal of Engineering Education.
Vol. online first.
https://doi.org/10.1080/03043797.2024.2398165
Xin, Zhang;
Admiraal, Wilfried
; Saab, Nadira
(2024).
Factors affecting teachers’ self-efficacy in teaching in primary education.
14 s.
Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2389384