English version

Lærarutdanning for ei framtid i flux

TEFF-konsortiet består av 17 partnarar frå ni EU-land. Saman jobbar vi med å utvikle ein modell for å møte behovet for opplæring og vidareutdanning for framtidas lærarar på tvers av Europa.

På bakgrunn av vår tids raske økonomiske, sosiale og kulturelle endringar, må lærarar i dag i større grad vere i stand til kontinuerleg fagleg fornying. Slik kan dei førebu elevane på ei framtid prega av usikkerheit om arbeidsmarknad, teknologi og andre ukjente utfordringar.

Partnarskapet som utgjer TEFF Academy blir koordinert av Universitetet i Köln. Blant partnarane er ti universitetsmiljø med skolar og andre tilknytte partnarar.

Meir om prosjektet

TEFF er eit treårig prosjekt finansiert av EUs Erasmus 2027-program European+Teacher Academies.  

Partnarane i TEFF Academy samarbeider for å utvikle ein innovativ europeisk TEFF-modell for å møte behovet for opplæring og vidareutdanning for framtidas lærarar. TEFF er framtidsorientert og samarbeider tverrfagleg på tvers av alle fasar av lærarprofesjonaliseringa.

Bakgrunn for prosjektet

Læraryrket står i dag overfor nye utfordringar. Tidlegare kunne lærarar vente at kunnskapen dei fekk frå grunnutdanninga ville vere relevant gjennom heile yrkeslivet. På bakgrunn av vår tids raske økonomiske, sosiale og kulturelle endringar, må lærarar i dag i større grad vere i stand til kontinuerleg fagleg fornying. Dei må kunne førebu elevane på ei framtid prega av usikkerheit om arbeidsmarknad, teknologi og andre ukjente utfordringar.

Lærarutdanninga må vere i stand til å utdanne lærarar til å kunne meistre situasjoner med raske samfunnsmessige endringar. Viss lærarutdanningane ikkje evnar å tilpasse seg eit samfunn i stadig endring, vil heller ikkje lærarar vere i stand til å møte framtidas utfordringar nasjonalt og internasjonalt.

TEFF-akademiet fyller eit behov for å komme dagens utfordringar i møte og mobiliserer lærarar og lærerutdannere i utforminga av ei langsiktig politikk for å oppnå mål for det europeiske utdanningsområdet.  

Noverande og framtidige utfordringar blir sett på med eit europeisk, samskapande fokus. På denne måten sikrar ein at lærarstudentar og lærarar får ferdigheiter og verktøy som trengst for å handtere prosessar for å forme og drive framtidas europeiske utdanningssystem.  

Det europeiske fokuset blir styrkt av partnarskapet som er etablert mellom lærarutdanning ved universiteta, og dessutan partnarskolar og andre tilknytte partnarar.  

TEFFs modellrammeverk vil:

  • Gi lærarstudentar og lærarar kompetanse for ein stadig meir uføreseieleg verda ved å sjå på ferdigheiter og forskingsorientert opplæring frå ulike fagområde.
  • Gi lærarar over heile Europa innovative modellar og vilkår for kontinuerleg fagleg utvikling.
  • Optimalisere eksisterande moglegheiter for livslang læring for lærarstudentar og lærarar i skolen.
  • Mogleggjere nettverkssamarbeid mellom lærarar, lærarstudentar, og ulike aktørar som er involverte i lærarutdanninga.
  • Auke statusen og relevansen til læraryrket knytt til sosiale, grøne, digitale og velferdsutviklingar i Europa.
  • Bidra til måla for det europeiske utdanningsområdet og den langsiktige utviklinga av dei europeiske lærarakademia.

TEFF-akademiet

Akademiet er eit transinstitusjonelt og transnasjonalt samarbeidsnettverk beståande av skolar, universitet og vidareutdanningsinstitusjonar. Akademiet har bakgrunn i to eksisterande universitets- og skolenettverk: lærarutdanningsnettverket (TEN) leidde av Universitetet i KU Leuven og European University for Well-being Alliance, EUniWell.

Akademiet vil skape eit innovativt nettverk for lærarutdanning og opplæring og utviklar eit praksisfellesskap som svarer på dei presserande utfordringane for skoleutvikling i Europa.  

Å svare på desse behova frå eit europeisk perspektiv blir spegla i følgjande tre TEFF-mål:

  • Mål 1: Legge til rette for berekraftige samarbeidspartnarskap mellom skolar, universitet og andre tilbydarar for å skape eit TEFF-nettverk av praksis for lærarutdanning.
  • Mål 2: Undersøke, utvikle og implementere fleksible, mobile og tverrfaglege framtidige kompetanseutviklingsmoglegheiter for lærarar gjennom heile yrkeskarrieren.
  • Mål 3: Utvide kunnskapsutvekslinga i lærarutdanninga på europeisk nivå for å forbetre kvaliteten og informere politikken.

Deltakande institusjonar

  • OsloMet, Norge
  • VUELVE Leuven, Belgia
  • Linnéuniversitetet, Sverige
  • Saxion University of Applied Sciences, Nederland
  • Universitetet i Köln, Tyskland
  • Universitetet i Firenze, Italia
  • Universitetet i Helsinki, Finland
  • Universitetet i Murcia, Spania
  • Universitetet i Nantes, Frankrike
  • Universitetet i Utrecht, Nederland

Deltakarar ved OsloMet

Laster inn ...

TEFF styret

  • Jan Springob (Universitetet i Köln)
  • Beatrix Busse (Universitetet i Köln)
  • Dagmar M. Benincasa (Universitetet i Köln)
  • Giovanna de Gobbo (Universitetet i Firenze)
  • Antti Laherto (Universitetet i Helsinki)
  • Kerstin Hansson (Linnéuniversitetet)
  • Oliver Holz (KU Leuven)
  • Ana Vanesa Valero Garcia (Universitetet i Murcia)
  • Annette Schmehl-Postaï (Universitetet i Nantes)
  • Wilfried Admiraal (OsloMet)
  • Henny Oude Maatman (Saxion University of Applied Sciences)
  • Martine van Rijswijk (Universitetet i Utrecht)