Norwegian version
William Espen Windsor

William Espen Windsor

About

I have a background as a science teacher in the primary school of Oslo municipality, where I became interested in how teachers in a professional community can collaborate in their shared professional development. My doctoral project is linked to the research project Teachers' Research Literacy for Science teaching (TRELIS), where I’m researching how science teachers in professional learning communities use research in their development of inquiry-based science teaching.

Scientific publications

Jegstad, Kirsti Marie ; Mestad, Idar; Windsor, William Espen ; Roth Jacobsen, Christian (2024). Konsolideringsfasen i utforskende arbeidsmåter – fra faglige nettverk til forskningsbasert praksis på mellomtrinnet. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Ed.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. p. 327-348. Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215069548-24-15

Windsor, William Espen ; Jegstad, Kirsti Marie (2024). Naturfaglæreres syn på forskningens rolle i egen profesjon. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Ed.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215069548-24-14

Windsor, William Espen ; Høiby, Torill; Jegstad, Kirsti Marie ; Lomsdalen Framnes, Turid (2024). Profesjonelle læringsfellesskap i teori og praksis – en case fra Lillestrøm kommune. Henriksen, Ellen Karoline; Jegstad, Kirsti Marie; Pajchel, Katarina; Mestad, Idar; Eklund, Gunilla Brita Maria (Ed.). Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag. Universitetsforlaget.
https://doi.org/10.18261/9788215069548-24-12



These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete