English version

Disputas: Victoria Oppegaard Berre

Victoria Oppegaard Berre forsvarer avhandlinga "Sjølvstyrt læring blant sjukepleiestudentar. Eksempel frå naturvitskaplege emne" for doktorgraden i helsevitskap.

Vurderingskomité:

Disputasleiar er førsteamanuensis Dag Karterud, OsloMet.

Hovudrettleiar er professor Kari Toverud Jensen, OsloMet. Medrettleiar er førsteamanuensis Unni Knutstad, OsloMet.

Samandrag av avhandlinga

Bakgrunn

Sjølvstyrt læring er ei vesentleg ferdigheit å utruste studentar med ettersom det legg grunnlaget for livslang læring.

Innan helseprofesjonsutdanning er evne til sjølvstyrt læring trekt fram som spesielt viktig ettersom det er nødvendig å halde seg kontinuerleg fagleg oppdatert i klinisk praksis for å vareta pasientsikkerheit og ei berekraftig helseteneste i eit samfunn i stadig endring.

Det er avgrensa forsking som adresserer sjølvstyrt læring blant sjukepleiestudentar i anatomi, fysiologi og biokjemi (AFB). Dette faget tener som basiskunnskap for vidare utdanning og klinisk praksis, og har derfor ein heilt sentral posisjon i sjukepleiarutdanninga.

Samtidig går AFB føre seg i første semester av høgare utdanning, og mange studentar opplever både faget, og overgangen til læring i høgare utdanning, som svært krevjande.

Hensikt

Formålet med ph.d.-prosjektet er å undersøke korleis sjølvstyrt læring kan forståast og kjem til uttrykk blant sjukepleiestudentar i første studieår, med vekt på korleis dei bruker læringsressursar, spesielt digitale ressursar.

Metode

Prosjektet er gjennomført med bruk av kvalitativ metode, og består av tre delstudiar og dessutan ei samanfattande kappe. Dei følgjande tre forskingsspørsmåla har lege til grunn for delstudiane:

  1. Korleis kan vi forstå sjølvstyrt læring i anatomi, fysiologi og biokjemi i sjukepleiarutdanninga? Ein integrative review.
  2. Korleis kan digitale ressursar støtte sjølvstyrt læring blant studentar i AFB i sjukepleiarutdanninga? Ein kvalitativ intervjustudie.
  3. Korleis bruker sjukepleiestudentar ulike læringsressursar i sjølvstyrt læring i anatomi, fysiologi og biokjemi gjennom første semester? Ein kvalitativ intervjustudie.

Funn

Sentrale funn gir eit bilde av korleis sjølvstyrt læring utviklar seg i møte med både fagleg innhald og ulike læringsressursar.

Det er funne at erfaringane og uttrykka til studentane synest å endre seg gjennom semesteret, frå kjensler av overvelding, til AFB som overkommeleg å lære seg.

Vidare at det sest ei utvikling av nye perspektiv på AFB som kunnskap for sjukepleiarar gjennom semesteret. Det er også funne korleis læringsressursar, spesielt digitale, ser ut til å kunne støtte sjølvstyrt læring.

Oppsummering

Avhandlinga bidrar med innsikt i korleis sjukepleiestudentar møter læring og kunnskap i første semester, og dessutan korleis digital teknologi kan bidra til forming av profesjonsutøvarar. Overordna sett har desse funna relevans til andre helseprofesjonsutdanningar.