Portrett av Christen Krogh

Ny OsloMet-rektor Christen Krogh er på plass

Christen Krogh begynte 1. mars i jobben som rektor ved OsloMet. Krogh kommer fra stillingen som prorektor ved Høyskolen Kristiania.

Hør Christen Krogh hilse til ansatte på sin første arbeidsdag (ansatt.oslomet.no)

Om ansettelsen sa Trine Syvertsen følgende: Styret har i dag ansatt en godt kvalifisert rektor for OsloMet – storbyuniversitetet. Christen Krogh har bred erfaring fra akademia og næringsliv, og vil kunne styrke universitetets posisjon nasjonalt og internasjonalt.

Styrelederen understreker at det har vært et grundig rekrutteringsarbeid og mange gode søkere til stillingen.  – Det er en omfattende prosess å ansette en rektor, og mange har lagt ned mye arbeid med intervjuer og vurdering av gode kandidater, sier hun.

Les hele saken om ansettelsen og kommentarene til nyansatt OsloMet-rektor, Christen Krogh (ansatt.oslomet.no)

Foto: Sonja Balci

Publisert: 08.12.2021 | OsloMet