English version
Geir Hoaas

Geir Hoaas

Fagfelt

Buddhisme   Yrkesetikk   Interkulturell kommunikasjon   Multikulturell identitet   Bibelkunnskap   Kristen kulturarv   Sammenlignende religionskunnskap   Shintoisme

Vitenskapelige publikasjoner

Hoaas, Geir (2016). Secular Students in a Religious Environment. Oslo-students on internship in Africa. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN). Vol. 11.
http://www.jeten-online.org/index.php/jeten/articl

Hoaas, Geir (2015). Religion, Worldview, and Values in an International Class. Journal of the European Teacher Education Network (JETEN). Vol. 10.
https://hdl.handle.net/10642/2695

Hoaas, Geir (2014). Study- and Practice-period in Africa, for students of Early Childhood Education at Oslo and Akershus University College. NERA Journal. A Journal for the Namibian Educational Research Association. Vol. 12.

Hoaas, Geir (2014). “It Gave Me a New Insight!” Some Perspectives from Students in an International Course. Universal Journal of Educational Research. Vol. 2.
https://doi.org/10.13189/ujer.2014.020110

Hoaas, Geir (2006). Den sammensatte identitetsfølelsen: unge nordmenn med utenlandsoppvekst. Norsk antropologisk tidsskrift. Vol. 17.

Hoaas, Geir (2006). Praksis i Namibia og Ghana. Barnehagefolk.

Eide, Brit Johanne; Hoaas, Geir (2005). Dagens japanske barenhager/daghjem - sett gjennom våre briller. Norsk pedagogisk tidsskrift.

Hoaas, Geir (1997). Passion and Compassion of God in the Old Testament. A Theological Survey of Hos 11,8-9; Jer 31,29, and Isa 63,9+15. Scandinavian Journal of the Old Testament. Vol. 11.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Hoaas, Geir (2010). "An Amazing Experience", Multicultural Identity in a Global World (MCI) Et Internasjonalt studieopplegg ved Avd. for Lærerutdaning ved Høgskolen i Oslo, 2005-09. 114 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Hoaas, Geir (2009). "En enestående sjanse", "Det gjør noe med deg", "Et helt nytt perspektiv". Studie- og praksisopphold i Afrika, 2000-2008. 106 s. HiO-rapport 2009, nr.4.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hoaas, Geir (2016). Mer religiøst fokus. Barnehagelærerstudenter på praksisopphold i afrikanske barnehager opplever både et varmt religiøst fellesskap, og at religion brukes i disiplinen. HiOA Aktuelt [Internett]. Intervju ut fra artikkel i JETEN 2016.

Hoaas, Geir (2016). “Early Childhood students visiting ‘Holy rooms’ together with Kindergarten-children”. ETEN-conf. 2016, April 14-16. European Teacher Education Network (ETEN).

Hoaas, Geir (2015). Oslo-studenter på praksis-opphold i barnehager i Afrika. Global og interkulturell kompetanse gjennom praksis i sør (GIPS). Høgskolen i Hedmark og Høgskolen i Oslo og Akershus, .

Hoaas, Geir (2015). "Secularized students in a Religious Environment. Oslo-students on Internship in Africa". ETEN-conference 2015. European Teacher Education Network.

Hoaas, Geir (2014). "Religion, Worldview, and Values in an International class". ETEN-conference, 2014. European Teacher Education Nettwork (ETEN).

Hoaas, Geir (2014). "Ethical Challenges in Early Childhood Education, across Cultural Borders". 3.year students of Early Childhood Care and Development, Winneba, Ghana. Head of Studies of ECCD, University of Education, Winneba.

Hoaas, Geir (2013). Hvordan tenke rundt barnehagelærerutdanningens felles fundament: - det mangfoldige, flerkulturelle, globale…. Personalseminar, FLU, Laholmen, 13.febr. 2013. Institutt for Førskolelærerutdanning, LUI, HiOA.

Hoaas, Geir (2013). "Children's Rights and Children's Participation". A Comparative Study. International Student-Exchange Visit and Fieldstudy, Mindolo and Livingstone, Zambia.

Hoaas, Geir (2012). Ethical Challenges in pre-school. Focus on the relationship between adults and children. For Pre-school-teachers in the Region of Otjiwarongo. Ministry of Education, Regional Office,.

Hoaas, Geir (2011). Ethics in school and kindergarten. Challenges in contemporary society. Fellesforelesning for studenter ved University of Education Winneba. Office of International Relations.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.