Dissemination
Mathiesen, Ilmi Gutzeit; Brekketo, Birte
(2023).
Fra blekkflekk til ansikt.
FORTID, NÅTID OG FRAMTID – lærerutdanning i formgiving, kunst og håndverk. Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Brekketo, Birte; Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2022).
Hvordan kan en blekkflekk bli et ansikt?.
Improvisation - Risks, Responses, Rewards. Høyskolen Kristiania.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2021).
Hva betyr Kittelsens kunst for deg?.
https://www.instagram.com/p/CXnlP6NglTC/
Mathiesen, Ilmi Gutzeit; Stana, Ingeborg
(2021).
Digital og analog tegning.
Digitalisering og bærekraft: Hvordan formes relasjoner og erfaringer i et digitalt paradigme. GrøntMet.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2020).
Intervju på NRK P1+ om tegning, "tegne-krisa" og hva som skal til for å tegne mer. Lenke til Intervju (1 time og 35 minutter ut programmet) https://radio.nrk.no/serie/holm/sesong/202002/DMTO01.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2019).
Tegninger og tekst (s. 122, 130, 131, 139) i boka "Å tegne sammen" av Bente Fønnebø, Cappelen Damm Akademisk 2019.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2019).
”Det samme er ikke det samme – om gjentagelse, iakttagelse og opplevelse av tid. (iPad som bærbart atelier i kunstnerisk forskning.)”.
”Artistic research” AR@K symposium. Høgskolen Kristiania.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2019).
”In the footsteps of an observer – looking at Edvard Munch in Åsgårdstrand.”.
Art in Education. OsloMet og Kulturtanken.
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2018).
"How is repetition experienced in a creative process?".
Working with Post-theories in Norwegian Early Childhood Education. (EMBLA (OsloMet), Childhood and Early Years Education (Høgskolen Innlandet), Småbarnsvitenskap 0-3 år (Høgskolen i Østfold) og Performing Methodologies in Early Years Research (PMEYR).
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
(2018).
Fremlegg på konferanse for nettverket Formgivning, Kunst og Håndverk: "Det samme er ikke det samme II".
Tradisjon og nyskaping - Nettverk for formgivning, kunst og håndverk. Nord Universitet.