English version
Ingebjørg Strand

Ingebjørg Strand

Vitenskapelige publikasjoner

Strand, Ingebjørg ; Nåden, Dagfinn (2025). Digital photography as a pedagogical learning approach in nursing education. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP). Vol. 15.
https://doi.org/10.5430/jnep.v15n4p1

Strand, Ingebjørg ; Nåden, Dagfinn (2025). Digital photography as a pedagogical learning approach in nursing education. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP).
https://doi.org/10.5430/jnep.v15n4p1

Strand, Ingebjørg ; Nåden, Dagfinn (2024). Digital photography as a pedagogical learning approach in nursing education. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP).
https://doi.org/10.5430/jnep.vl5n4pl

Strand, Ingebjørg ; Gulbrandsen, Lise; Slettebø, Åshild; Nåden, Dagfinn (2016). Digital recording as a teaching and learning method in the skills laboratory. Journal of Clinical Nursing (JCN). Vol. 26.
https://doi.org/10.1111/jocn.13632

Nåden, Dagfinn ; Slettebø, Åshild; Strand, Ingebjørg (2009). Students Learning in a Skills Laboratory. Vård i Norden. Vol. 29.
http://www.artikel.nu/Bob/GetBob.aspx?bobID=3144

Strand, Ingebjørg ; Nåden, Dagfinn ; Slettebø, Åshild (2009). Students learning in a skills laboratory. Vård i Norden. Vol. 29.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Strand, Ingebjørg (2000). Øvingsavdelingen som læringsarena: Hva og hvordan lærer studenter?. 300 s. Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg.

Strand, Ingebjørg ; Venediger, Christine (1998). Om organisering, dokumentasjon og tanker i forhold til læring : øvingsavdelingen som læringsarena for praktiske ferdigheter i sykepleierdanningen, studieåret 1997/98 : et notat til diskusjon og debatt. 141 s. Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg.

Strand, Ingebjørg ; Venediger, Christine (1998). Om organisering, dokumentasjon og tanker i forhold til læring: Øvingsavdelingen som læringsarena for praktiske ferdigheter i sykepleierdanningen, studieåret 1997/98: et FoU-notat til diskusjon og debatt. 300 s. Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Strand, Ingebjørg (2023). Den rosemåla kista som kunne kommunisere. Fougner, Jorun (Red.). Langveis i livet. s. 133-150. OsloMet - storbyuniversitetet.

Strand, Ingebjørg (2020). Mor, den kognitive svikten og meg. OsloMet Skriftserie.

Strand, Ingebjørg (2019). Samspill mellom bildene og de som blir avbildet - bilder som pedagogisk læringsverktøy. OsloMet Skriftserie.

Strand, Ingebjørg (2018). Reddet av pasientens struttende og fyldige bryster. OsloMet Rapport.

Strand, Ingebjørg ; Venediger, Christine (1998). Klar struktur gir bedre læring. Tidsskriftet sykepleien.

Strand, Ingebjørg ; Venediger, Christine (1998). Klar struktur gir bedre læring. Tidsskriftet sykepleien.

Strand, Ingebjørg (1997). Hvilke opplevelser og erfaringer har pasienter med kroniske smerter etter at de har fått terapeutisk berøring av en sykepleier ?. 143 s. Universitetet i Oslo.

Jacobsen,, Anne- Berit; Salvesen, Inga; Strand, Ingebjørg (1977). Insuffisienta cordis, hjertesvikt. Tidsskriftet sykepleien.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.